Inlägg från: Written Fiction |Visa alla inlägg
  • Written Fiction

Här kan vi skriva av oss om vår neo tid

xandersmamma skrev 2009-04-11 16:50:19 följande:
    Vad underbart att allt har gått bra för båda era barn!!Men jag måste fråga!PLASTADE IN HONOM?? Jag ser framnför mig en bebis i plastfolie... hmm hahahaJag är nog övertrött!Ja, jag håller fullständigt med! Hemsjukvården är absolut underbar!Vilken vecka föddes din son i?Jag blev också helt stum av förvåning när våran lille Alve skrek i högan sky, trodde att han skulle vara tyst men icke!! han skrek också på som bara den!Ha en underbar påsk !!
    Haha, tänk dig då min trötta reaktion när jag satt i Lund vid min sons kuvös och gick igenom födelsejournalen "levande fött, .. .. , lagd i påse"

... lagd i påse!??!?!?! ;)
    Ja och så fick jag reda på sen varför dom plastar in barnen. Men jag trodde jag skulle ramla av stolen :P
  • Written Fiction
    JessAnn skrev 2009-04-12 14:31:47 följande:
    Written Fiction skrev 2009-04-12 12:10:45 följande:
    Va? Fick du å genom din födelsejournal?? Det gjorde de inte med mig.Ja ja. Jag tänkte ta en tripp ner till Lund nu till sommaren för att hämta både journalen innan förlossningen, förlossnings journalen och Oskars journal.Åter till inplastningen. När man säger det så tror knappt folk på en. Man så bara det lilla ansiktet.
    Ja den gick jag igenom flera gånger. Den blev utskriven till neopersonalen i lund iom att vi blev skickade efter förlossningen här i hbg. Så den fanns i hans journalpärm sedan. Och hans journal i Lund gick jag igenom flera gånger under tiden där. Manisk stenkoll eller nåe ;)

Nu fick jag den fullständiga förlossningsjournalen i handen när jag träffade läkaren som snittade och förlossningsbarnmorskan. Men Lunds förlossningspersonal kanske har andra rutiner än här i HBG?
  • Written Fiction
    JessAnn skrev 2009-06-04 10:02:15 följande:
    Där bodde vi också på "piggsvinet" i 10 dagar innan vi blev flyttade till vårt hemsjukhus. Är man någon gång på MCdonald o äter så lägger man en extra slant till deras hus.
    Same same here. Vi bodde hela perioden av vårdtiden i Lund på Ronald. Vi hade "kamelen"

Sedan var vårt Hemsjukhus i Helsingborg men där fick vi bo på avdelningen hela vårdtiden. Inget kök mer än kyl frys och micro men det gjorde mig inget då jag fick vara där dygnet runt och pumpa på mitt eget rum.
Svar på tråden Här kan vi skriva av oss om vår neo tid