• guldplutt

Lååånga gravidbyxor?

Häromdagen var jag på PoP för att prova mammabyxor. Inget akut än, är bara i v 9, men börjar känna mig lite uppblåst på kvällarna och jag hade en rabattkupong som jag ville passa på att utnyttja. Min förra graviditet hade jag två par jeans och ett par svarta byxor som jag levde i dag ut och dag in, och de passade super - vilket inte är så vanligt eftersom jag är ganska så lång (184 cm). Men nu när jag provade nya byxor så var alla för korta! Och det fanns inget att välja på, utan det fanns bara en längd. Mailade PoP, och mkt riktigt har de gjort byxorna kortare och begränsat sig till en längd. De har lagt sig på medel för att passa störst grupp. Och det är väl en sak om man är lite för kort, då kan man ju lägga upp byxor. Men vad göra om man är för lång? Gå med rumpan bar?

Någon som har ngt tips om SNYGGA och LÅNGA gravidbyxor?

• Svar på tråden Lååånga gravidbyxor?
  • Barbabok

Jag är 179 lång, H&M's byxor var lagom, till mig, snygga? tja smaksak
    Drar normalt typ 30/34(nästan 35) i jeans.

Jenna 090313, ett litet mirakel är här!
  • solencfo

Jag brukar köpa byxor på Zara (har 35-36 i jeans längd). Vet inte hur deras mammabyxor är men, de har alltid långa byxben. Testa :)

• guldplutt

jag visste inte att Zara har mamambyxor ens? H&Ms byxor kan jag sällan ha i vanliga fall ens, och deras jeans kollade jag på häromdagen, dem gillade jag inte...

• Barbabok
    guldplutt skrev 2009-03-20 12:49:29 följande:
    jag visste inte att Zara har mamambyxor ens? H&Ms byxor kan jag sällan ha i vanliga fall ens, och deras jeans kollade jag på häromdagen, dem gillade jag inte...
    Nä jeansen gillar inte jag heller, inte heller deras ordinarie sortiment, jag köpte 2 typ lite tuffare byxor (markerade sömmar osv) i beige och svart. De hade lite snyggare finbyxor i svart men då jag sällan använder såna blev det dessa istället. Här i stan finns det bara H&M, PoP och Name It som har mammakläder, eller jo Barnens Hus och en till barnaffär har, men de har jag inte ens kollat på. Svårt när man är lång.
    Gillar man Esprit så har de mammabyxor på nätet men hur storlekarna är vet jag inte, men de har ju normalt rätt långa byxor.
    Jenna 090313, ett litet mirakel är här!
  • nyfikna mamman

Boob har långa svarta byxor och långa jeans, har hört flera långa tjejer som har kunnat ha dem. De finns ju på många ställen också och har superbra andrahandsvärde (på tradera/blocket).

• Marieeh

Kolla på lillamirakel.se
    de har ett par jeans som heter Mama Licious Bri gravidjeans 36" och har beninnerlängd mellan 90-92cm. Skulle det kunna va nåt?
    Fick rådet i en annan tråd, att dessa skulle vara bra, har beställt ett par själv (fast korta).

• Ilena

Vet inte om deras byxor är tillräckligt långa men testa märket mamalicious som jag tror vero moda säljer i vissa butiker.

• Ilena

Kör annars med kjol och trekvarts långa byxor, för du kommer ju vara gravid framförallt vår, sommar, höst. Tunika och tights funkar ju också.

Svar på tråden Lååånga gravidbyxor?