• Bebs74

90-säng med stödbräda

Vi letar efter en 90-säng (enkelsäng) för vår 2-åring. Sängen ska finnas med stödbräda. Vi har kikat på IKEA och Mio men där är det endast juniorsängarna (70 cm) som har stödbräda. Det vore så skönt att kunna ha en 90 cm åt honom där man ska ligga med och läsa saga eller ha som extrasäng vid behov.

• Svar på tråden 90-säng med stödbräda
  • miababia

vi har en 90 säng, el vi har en resårmadrass direkt på golvet och till det en "BabySleep ?trill-ej-ur? sängsida" finns på babyproffsen (sök på säng)

• Bebs74
    miababia skrev 2009-03-20 13:24:24 följande:
    vi har en 90 säng, el vi har en resårmadrass direkt på golvet och till det en "BabySleep ?trill-ej-ur? sängsida" finns på babyproffsen (sök på säng)
    Tack för tipset! Den verkade ju bra. Kommer du ihåg priset? Det finns ju inga priser i katalogen.
  • miababia

tyvärr minns jag inte, men kan kolla imorn, ska troligtvis till babypfroffsen en sväng imorn.

• Bebs74

Vi var till IKEA igår och hittade, av slumpen, Tromsö säng som jag tror skulle funka också. Den har nämligen en kant på ena sidan som vi i så fall vänder utåt, istället för mot väggen, och kan då fungera som stödkant. Men vi ska kika runt på några andra ställen också.

• Pysselgalningen

Vi har IKEAs billigaste 90 säng ( en trävit som även finns som dubbelsäng) med en stödbräda som vi också köpte åp IKEA.

• Bebs74
    Pysselgalningen skrev 2009-03-23 08:29:35 följande:
    Vi har IKEAs billigaste 90 säng ( en trävit som även finns som dubbelsäng) med en stödbräda som vi också köpte åp IKEA.
    Egentligen vill jag ha en vit, vad heter den ni köpt? Och stödbräda, har ni köpt till det särskilt alltså, på IKEA?
Svar på tråden 90-säng med stödbräda