Klotång hund, Quick finder ??
Är det någon som provat klotången quick finder?
Och har ni tips på hur man bäst klipper en valp med vanlig tång, han blir helt omöjlig att hålla i..
Är det någon som provat klotången quick finder?
Och har ni tips på hur man bäst klipper en valp med vanlig tång, han blir helt omöjlig att hålla i..
Valp: vänta tills h*n är trött, men inte såpass länge att h*n sover. Träna inte kloklippning på en valp som är pigg, då stressar de gärna upp sig. Ta det efter att den blivit aktiverad och är lugn i hanteringen. Beröm hela tiden, ge lite gott, men dalta inte. Gör det du ska, var bestämd men ändå mjuk.
Trött ikväll, men du kanske förstår ändå vad jag menar?
Quick Finder: aldrig testat. Kör med vanlig klotång.
När vi klipper vår hund håller min sambo honom, ungefär som man håller en bebis. Det funkar jättebra, han glömmer att jag klipper klorna på honom när sambon kliar honom på magen
Vad gäller quick finder o andra liknande har jag inte hört bra saker om de där. Jag använder en vanlig klotång.
Ett tips om din hund har vita klor är att bada h*n innan , eller skölja av tassarna, då ser du rakt genom klon.
Ska testa när han är slumrig då!
läste endel på nätet i olika forum om den tången, och dom jag såg så fanns det ingen(!) som tyckte att den var bra.. så då skuippar vi den för den var snuskigt dyr!
Han är helsvart och har massa päls vi "tårna" så dom är svåra att urskilja..
Tack för svaren!