• Anonym

hur göra för att få en tjej intresserad?

Jag har haft känslor för en tjej jag känner väldigt länge, men det blev aldrig så att jag stötte på henne, utan vi var bara kompisar. jag träffade en annan tjej som jag blev ihop med, och har inte pratat med den andra tjejen på länge (ca 1-1,5 år).
    gjorde nyligen slut med min tjej, och har nu börjat prata med den andra tjejen igen.

hon är extremt snäll och gullig, och jag vill verkligen ge det en chans.
    vill veta hur man ska bete sej för att få henne att förstå att man är intresserad, utan att vara desperat!
    Vill inte att det tar en dag sen är vi ihop, utan vill verkligen lära känna henne riktigt först.

hon sa på msn häromdan att hon tyckte vi skulle hitta på nåt nån dag. och det vill jag ju.
    Men som sagt, hur ska man bete sej för att ha en chans att få henne att falla lite för en?

jag är en väldigt lugn person, och omtänksam.. gör allt för att min tjej ska ha det bra.
    jag festar aldrig (tråkigt för vissa kanske), så det gör att jag känner mej lite mer osäker när man ska "flörta" med en tjej, då alla jag flörtar med festar..

• Svar på tråden hur göra för att få en tjej intresserad?
  • Mailan

tycker att du ska testa att bara träffa henne en dag, och göra det hon vill "hitta på ngt" så kanske du känner några vibbar från henne..

Var snäll och var dig själv

burn with me, heavens on fire
  • Anonym

ja det brukar funka.. men denna tjejen är speciell, jag är nervös när jag är med henne, det känns bra men ändå jobbigt att inte veta hur hon känner det..

men ska jag börja lungt och bara vara vänner, och sedan ta steg efter steg?

Några bra tips man kan göra för att inte verka desperat?

• Mailan

vad är det som gör henne så speciell? Berätta

• Anonym

Hon är så extremt snäll och omtänksam.. och söt som få.
    har alltid haft känslor för henne, men inte vågat visa/berätta det för henne.

det är svårt att förklara på ett bra sätt, det känns bara rätt.

• Mailan

men om hon kanske känner lite så för dig som du känner för henne kommer du nog märka det tror jag, och jag tror att efter ni väl träffats kommer det kännas lättare för dig och du kanske enklare vet lite hur du kan flirta med henne?
    tycker definitivt att du ska försöka känna av situationen lite under första gången.
    Talar ni annars? telefon? sms? msn?

• Anonym

Jo det är sant.. lite rädd för hur hon kommer bete sej..
    ja det var jättelängesen vi träffades sist.. har inte haft någon kontakt alls på skit länge.
    ja jag ska göra detta.

vi pratade första gången på länge i förrgår, och i helgen skulle hon iväg.
    msn är det bara just nu. förr pratade vi i telefon, vi umgicks och hittade på massa saker, fast det var som sagt 1-1,5 år sedan.

tänkte sagt i förrgår om vi skulle hitta på nåt igår, men det kändes lite för snabbt.. kanske ska låtsas ta det lite lungt i början?
    vi kommer nog träffas i veckan hoppas jag. ska bli kul!

något tips på vad man kan hitta på första gången? eller kanske bara prata och kanske kolla på nån film?

• Mailan

ja, kollar man på film så blir det ju inte pinsamt tyst, och man kan ju alltid tala om filmen efteråt om man inte vet vad man ska tala om.. kan vara en bra idé

Får du några vibbar från henne via msn då?

• Anonym

ja det är sant..
    nja har ju bara pratat lite snabbt, men när hon gick skrev hon: ha det super vännen med 2 rosor efter.
    och så frågade hon ju om vi skulle hitta på nåt, så jag vet inte.. behöver nog träffa henne för att få reda på det.
    men det är svårt, jag vet inte alls hur jag ska göra, har ju haft turen att tjejerna kommit till mej innan..
    behöver alla tips jag kan få

• Mailan

är ledsen att jag inte kan hjälpa dig mer.. har levt i samma förhållande i snart 10 år så jag har legat av mig.. men du får gärna skriva till mig och du behöver lufta av dig lite..
    Tycker att hon låter lite intresserad iaf, annars skulle hon nog inte viljat träffa dig, men jag vet inte, vi kan ju hålla tummarna iaf.

• Anonym

tack så mycket! Jag ska ta det lungt i början och bete mej som en vanlig vän, sen får vi se vart det leder

Svar på tråden hur göra för att få en tjej intresserad?