Vilken är enligt dig den bästa dieten
Hej!
Jag har lite mer än 50 kilo som jag behöver bli av med. Jag har vid två tillfällen lyckats "tappa" 17 kilo med hjälp av viktväktarna. Det känns som det har funkat rätt bra, men efter att ha läst boken "Den hemlige kocken" så har jag väldigt svårt att tänka mig att sätta i mig dessa light produkter. Vill äta naturligt och inte en massa tillsatser.
Så då läste jag Sten Sture Skaldemans böcker och kände att LCHF skulle vara jätte bra. Känns logiskt och nyttigt när man väl lärt sig leva med att man SKA äta fett. Men det har varit svårt, mår illa av fet mat, är egentligen inte mkt för kött, älskar grönsaker. Försökte ändå men hade svårt att hålla nere på grönsakerna, kan skippa pasta och sånt. Men nu har jag fått magkatarr så kan inte fortsätta för tillfället.
Den naturliga kosten lockar extra mycket också då jag inte blir gravid.
Vet inte riktigt hur jag ska lyckas, men jag måste gå ner, också det för att kunna bli gravid.
Pulverdieter intresserar mig inte, dels för att jag inte skulle klara av det, sen kan jag inte tänka mig att det är bra för kroppen på nått sätt.
Vad har funkat för Er? Berätta gärna hur mkt ni gått ner också. Finns ju dieter där ute som man inte vet om tex.
Tacksam för Er hjälp!