Hur steka fläskkotletter så de blir möra?
Hur steker ni fläskkotletterna så de blir riktigt möra?
Hur steker ni fläskkotletterna så de blir riktigt möra?
Bryn dem på bägge sidor, häll sedan lite vatten i stekpannan och låt dem bräsera under lock ca 10 minuter
Jag brukar marinera mina fläskkotletter i LITE olja, vinäger, soja och grillkrydda. Sedan steker jag dem lite på varje sida, häller på marinad plus vatten och låter dem puttra ca 40 min. Tar i lite grädde om jag har.
Tack så jättemycket för era svar!
Är det någon mera som har kommit på något bra knep för att få
fläskotletterna möra, så är ni välkomna med flera tips.
jag kryddar dom rejält sen steker jag dom så de får färg i pannan sen in i ugnen i en halvtimme de smälter sen i munnen...
Jag kokar min fläskkotletter först så att de är möra. Efter det så på med grillolja och kryddor och in i grillen. De blir supermöra och det blir så gott.
Ett välkänt tips är att marinera i något syrligt-sött. Det mörar köttet. Jag har någon marinad där man ska lägga i ett moget (gränsen till övermoget) päron eller kiwi. Sen ska det ligga och möra i ca en halvtimme innan köttet steks hastigt.
Jag brukar lägga dem i marinad några timmar först sen steker jag
dem iugnen och de blir jättemöra....
Tar ett recept i ICAs rutiga kokbok som heter Allans kotletter...
Ica 6 skrev 2009-03-22 12:50:23 följande:
Vad brukar ni krydda med?
Köper kotletter av bra kvalitet till att börja med och ser till att de inte blir överstekta, de ska precis vara genomstekta och fortfarande lite, lite rosa i mitten. Saftigt, mört och gott.
Stek dom lite snabbt på spisen och sen i ugnen