Inlägg från: smulis 87 |Visa alla inlägg
  • smulis 87

Planera dop

hoppar in här :
    hej hej..
    ska döpa min son den 5/4 vi ska ha en tjej som sjunger älskade barn på vårat dop sen ska vi ha.. psalm 248 (tryggare kan ingen vara) och psalm 791 tryggare kan ingen vara och sen en dikt.. (gud som haver)

saraeu: under dopklänningen ska min son ha en vit body med vita strumpbyxor..efterfesten.. så får han ha på sig en kortärmad skjorta och ett par jeans och hans första skor då förståss =)

• smulis 87
    Älskade barn är verkligen en vacker sång, man blir så rörd. Den ska min syster sjunga. Hon har en underbar röst så det kommer att bli svårt att hålla tårarna borta. Syrran ska även vara gudmor.
    ja verkligen!!
    har en bekant som ska sjunga..hoppas ja kan hålla tårarna inombords =)
    för den är riktigt fin..
    funderar på gudmor/fadder fortfarande..
    har lixom inte förstått innerbörden än..vet att förr var de gudmor/gudfar som hade ansvaret efter föräldrarna men hur är de idag? vet du de?
    för min son har en styv syster som är 13 år..så tänkte att hon kanske kunde bli Max fadder(?)
  • smulis 87
    Ja gudmor är färdigt men gudfar är svårare... min sambo har lite svårt att bestämma sig bland sina brorsor hehe...Nu förtiden är det väl mer att de ska finnas till hands som vägledning genom livet.
    okej mer än som en "ära" då kanske?
  • smulis 87
    Ja det kan man nog säga!Jag kände direkt att min syster ska vara gudmor. Jag har tre systrar men de två andra är mycket yngre. Denna systern är bara drygt ett år yngre än mig och vi har varit tajta hela livet så det var ett lätt val!
    aaa va skönt att känna så på en gång.. =) då känner sig din syster hedrad nu då? =) själv skulle ja bli jätte glad om någon frågade..jag funderar på sambons dotter..hon är 13 år..
  • smulis 87

jag har specialbeställt servetter där man kan få en liten bild och text skrivet på.. =)ifall de kan vara något till dekoration =)

• smulis 87

köpte servetter på www.servettochetikett.se och skrev..på första raden
    välkommen på mitt dop
    Max Anders Frank
    och små hjärtan ¨som bild..blev jätte fina..
    går även ta tapet papper (favorit tapeten kanske) som "rullat" ihop sig och skriva texten inuti och bild om man vill de och sen något snyggt snöre som sitter runt rullen.. =) såg de va någon som hade gjort så till inbjudningskort..

vet inte hur jag ska dekorera på dopet..kanske lite påsk tema..har funderat på de iaf..fiskdamm till barnen där dom fiskar upp ett påskägg med godis =)
    och sen lägga servetterna på tallriken med kanske 3st påskägg (små godisägg) på som prydnad till dukningen..och blåsa serpentiner över borden..men ja vet inte..hjälp någon dopet är till söndagen ..

• smulis 87
    Viktorsmamma skrev 2009-04-01 21:28:32 följande:
    ska man önska sig saker med? ojoj:Pdet enda jag vet att jag vill att min son ska få är den skeden med klocka upp till på "skedsidan" och på baksidan namn + datum han föddes! den har vi fått i vår släkt.. och jag vill att han ska få den med=) sen så har ja ingen aning om vad man ska önska sig.. roligt det man får egentligen bara vi skickade ut inbjudningarna i måndags! så nu väntar man spänt på hur många som kommer!inga svar ännu dock men de har ju till 4 maj på sig att meddela!dekorationer till bord funderar jag att åka till storstan och gå på panduro! nån som har tips på om deras grejer är bra?
    håller med dig..roligt att få de man får..har haft jätte många som frågat va vi vill ha och då har vi skämtat om att vi vill ha en thailands resa..hehe..men vi har sagt att de är upp till dom..kläder sa jag till en och vyssanlulltassar till en =) men de är helt upp till dom jag litar på våra bjudna att de blir bra ..
Svar på tråden Planera dop