Inlägg från: QuteCat |Visa alla inlägg
  • QuteCat

Planera dop

Jag hoppar in här jag oxå om jag får.. vi ska döpa sonen nästa helg den 18:de april.

På min sida under dop finns det bild på både inbjudningskort och servettvikning på en skjorta + annat.

Nu ska vi ha dop igen och till vår lilla killes dop har jag denna gång köpt servetter på ica maxi vita med blåa o gröna mönster. Sen köpte vi dom småa  blåa elefanterna, mjukisdjuren som ikea har för 5 kr för att ställa på borden.

Så det blir en vit pappersduk, ett roligt presentpapper i passande färg som jag delar på mitten och har som löpare, godis i samma färger, blommor likaså + värmeljus på borden.

Jag kommer att göra egen smörgåstårta.En med lax o räkor och en med italienska smaker så som parmaskinka och salami. Dryck till det.
    Efter det kommer vi att bjuda kaffe + kladdkaka med mariannefluff till.

• QuteCat
    Viktorsmamma skrev 2009-04-15 07:49:33 följande:
    vet inte riktigt hur vi gör med våra gudföräldrar/faddrar.. om man ska ge dem något.. ett kort på killen ska dom få iaf i en snygg vitram med lite mönster osv på (de är besatt av vitt)men ska man ge någonting mer?=S
    vi skrev ut ett fadderbrev på fint papper och satte ett fint satinband runt, samma färg som bandet på dopklänningen
Svar på tråden Planera dop