Inlägg från: HejHoppDå |Visa alla inlägg
  • HejHoppDå

Planera dop

smulis 87 skrev 2009-03-26 07:43:21 följande:
    hoppar in här : hej hej.. ska döpa min son den 5/4 vi ska ha en tjej som sjunger älskade barn på vårat dop sen ska vi ha.. psalm 248 (tryggare kan ingen vara) och psalm 791 tryggare kan ingen vara och sen en dikt.. (gud som haver) saraeu: under dopklänningen ska min son ha en vit body med vita strumpbyxor..efterfesten.. så får han ha på sig en kortärmad skjorta och ett par jeans och hans första skor då förståss =)
    Älskade barn är verkligen en vacker sång, man blir så rörd. Den ska min syster sjunga. Hon har en underbar röst så det kommer att bli svårt att hålla tårarna borta. Syrran ska även vara gudmor.
  • HejHoppDå
    smulis 87 skrev 2009-03-26 15:14:09 följande:
    ja verkligen!! har en bekant som ska sjunga..hoppas ja kan hålla tårarna inombords =) för den är riktigt fin.. funderar på gudmor/fadder fortfarande.. har lixom inte förstått innerbörden än..vet att förr var de gudmor/gudfar som hade ansvaret efter föräldrarna men hur är de idag? vet du de? för min son har en styv syster som är 13 år..så tänkte att hon kanske kunde bli Max fadder(?)
    Ja gudmor är färdigt men gudfar är svårare... min sambo har lite svårt att bestämma sig bland sina brorsor hehe...
    Nu förtiden är det väl mer att de ska finnas till hands som vägledning genom livet.
  • HejHoppDå
    smulis 87 skrev 2009-03-26 15:14:09 följande:
    ja verkligen!! har en bekant som ska sjunga..hoppas ja kan hålla tårarna inombords =) för den är riktigt fin.. funderar på gudmor/fadder fortfarande.. har lixom inte förstått innerbörden än..vet att förr var de gudmor/gudfar som hade ansvaret efter föräldrarna men hur är de idag? vet du de? för min son har en styv syster som är 13 år..så tänkte att hon kanske kunde bli Max fadder(?)
    Ja gudmor är färdigt men gudfar är svårare... min sambo har lite svårt att bestämma sig bland sina brorsor hehe...
    Nu förtiden är det väl mer att de ska finnas till hands som vägledning genom livet.
  • HejHoppDå
    smulis 87 skrev 2009-03-26 21:02:31 följande:
    okej mer än som en "ära" då kanske?
    Ja det kan man nog säga!
    Jag kände direkt att min syster ska vara gudmor. Jag har tre systrar men de två andra är mycket yngre. Denna systern är bara drygt ett år yngre än mig och vi har varit tajta hela livet så det var ett lätt val!
  • HejHoppDå
    smulis 87 skrev 2009-03-27 22:56:54 följande:
    aaa va skönt att känna så på en gång.. =) då känner sig din syster hedrad nu då? =) själv skulle ja bli jätte glad om någon frågade..jag funderar på sambons dotter..hon är 13 år..
    Ja hon blev jätte glad och kände sig verkligen hedrad:)
  • HejHoppDå

Jag har fått tipset att man kan köpa en fin tapetbård och ha längs hela duken som en löpare... det ska vi nog testa... någon som är inne på samma spår?

• HejHoppDå

Jag har nu bestämt mig för att ha hjärt-tema... bättre sent än aldrig haha... dopet är den 16e...
    Någon som vet om det finns typ strössel eller tårtdekoration med hjärtan.. i vanliga affären...

• HejHoppDå
    MsRahkonen skrev 2009-05-05 22:52:19 följande:
    Finns det inte strössel som hjärtan??? Har sett att det finns mkt olika tårtdekorationer på vanliga ica.
    Jag var på ica maxi i går ... då såg jag att de hade så då blev jag glad :)
  • HejHoppDå

Vårt dop blev verkligen som vi hoppats!! Jätte fint i kyrkan med mycket sång ... alla tyckte det var ett annorlunda och personligt dop:)
    Festen blev också lyckad... alla sa maten var god. Enda nackdelen är ju att man omöjligt hinner med alla!

• HejHoppDå
    Sirelisse skrev 2009-05-29 11:00:22 följande:
    HejHoppDå: Härligt att höra att det blev lyckat Hur gjorde du med hjärttemat? Nåt bra tips från ditt lyckade dop som vi andra kan applicera?
    Blev inte jätte mycket hjärtan... köpte små hjärtan i plats och spred ut på borden... blev jätte snyggt! Sen dekorerade jag tårtorna med hjärtan... ritade hjärtan på ballonger... skrev även hennes namn... födelsedatum dopdag och lite så på ballonger... sen använde jag hjärtklistermärken på lappar där jag skrivit vad det var för olika mat... och såser...
    hmm det var nog alla hjärtan det :)

Tips... det jag tyckte blev så lyckat var att vi hade mina systrar som sjöng i kyrkan... + att vi hade lättsjungna psalmer + sång till friheten så blev mycket sång och då lättsamt. Sen att vi hade världens bästa präst gör ju sitt...
    Sen var Nadjas farmor, mormor och morfar också delaktiga .. de läste de vanliga texterna som ingår i dopet och gudfar läste en dikt...
    allt blev jätte personligt :)
Svar på tråden Planera dop