• Lola77

Vår 3,5 månaders son matvägrar!

Har varit på väg att skriva samma inlägg ( så när som) själv idag. Vår lille kille på 3,5 månad matvägrar idag. Har gått sämre och sämre med ätandet i en veckas tid nu. Jag blir knäpp. Idag har vi fått i honom ca 60 ml varje mål. Han vill bara inte ha. Delvis pga magen tror jag men även av nåt annat. Vet ej vad men jag blir snart tokig.

• Lola77

Hur mycket får din son i sig och hur ofta? Jag undrar när det blir farligt för dom?

• Lola77

Han åt bra i natt men åt bara 90 under morgonmålet. Mannen matar nu och jag håller mig borta för att inte min nervösa energi skall påverka honom

• Lola77

Usch va jobbigt!!Jag vet precis hur det är, vi har verkligen haft likadant med vår kille. Nu har jag fattat att det är extremt vanligt med matproblem i 3-4 månadersåldern. Till och med för dom som ammar. ( Slutade amma min dotter i den åldern för vi hade såna problem ) Den utvecklingsfasen dom är i gör att dom har sämre aptit + att dom är så lättstörda av ljud osv. Dessutom är vår kille trög i magen och då blir man ju inte hungrigare direkt.
    Vår situation har förbättrats något sen sist: Vi tyckte helt plötsligt att han verkade hungrigare igen och då tog vi tillfället i akt att introducera en större dinapp på kvällsmålet ( vid 22 tiden då han äter lugnast för jan nästan sover ) Med den större nappen åt han hela flaskan i ett svep på ca 10 minuter. Tidigare har det tagit ca 40 minuter!!! Så med den större nappen går måltiderna mycket bättre och han verkar bli mindre arg. Han kan fortafarnde äta dåligt nåt mål, men jag försöker ha is i magen och tänka att det blir bättre nästa mål och inte försöka mata för tidigt för då är han inte hungrig än.
    Hur är det med din bebis? Är hans mage bra? Går han upp i vikt?

Svar på tråden Vår 3,5 månaders son matvägrar!