• Chipotle

Råd om storlek Didrikson Boardman

Ska köpa ett Boardman-set till dottern och undrar nu vilken storlek jag ska ta. Har läst någonstans att de är lite stora i storlek. Min dotter är nu 14 månader, ca 80 cm lång och det är tänkt att kläderna ska passa i höst.

På övriga kläder har hon 86 på det mesta. Men kommer fortfarande i en del 80.

Tips någon?

• Svar på tråden Råd om storlek Didrikson Boardman
  • lövet

Jag skulle ta storlek 90 - det har min dotter i sitt boardman och hon är 3 år (98cm lång) så det lär inte bli för litet till hösten.

• Veladis

Min son är 98 cm lång och har haft sitt Boardman-set sedan i höstan, i stl 100.
    Jag tycker det har varit normalt i stl, inte stor och inte litet. >I höstas var han nog ungefär 95 cm lång.
    Så, jag skulle säga 90 i ditt fall.

• Joje

Om hon ska ha det nu så tror jag att 90 blir för stort... Min son har strl 80 på sin overall och den är lagom nu, han har strl 92 i sina vanliga kläder. Han har haft overallen hela vintern, han var ca 85 cm lång när vi köpte den (vet inte hur lång han är nu, men några cm har han nog växt.

Det bästa är ju att prova hur det sitter på henne!

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Chipotle

Oj va svårt. Men 90 låter ju som det skulle passa bäst. Avskyr när kläderna blir för små direkt!

Tänkte vara lat och beställa på nätet men är nog säkrast att prova i affär först, {#lang_emotions_smile}

• Lady Tess

Men en fråga....

Blir det inte för varm med västen som sitter fast i byxorna?

Visst är det så att den sitter fast och inte går att ta bort??

♥ William 04-10-18 ♥
  • lövet

Jag tycker lugnt att du kan köpa storlek 90. Den kanske är lite stor i början men byxorna går att reglera rätt mycket med kardborrar "västen"
    Västen sitter fast och går inte att ta bort - tycker inte att det blir för varmt på höst, vinter och vår - dottern har en tröja mindre under istället när det är lite varmare.

• sofia23

min son är 1,5 o jag tog st 80 o den är ganska stor i lite klimpig...bild finns i galleriet om du vill se

• Veladis

Jag tycker västen i byxorna är kanon. Byxorna sitter på bra och man behöver inte ha någon varmare tröja under. Min son är varm av sig, och han har inte haft mer än en långärmad T-shirt + byxornas väst under jackan. Det blir lagom.

• Sarsen75

Hej jag har just också haft storleksfunderingar på detta regnställ men tänkte nu också lägga till en fråga - Hur mycket används ett sånt här regnställ innan det växes ur? Jag tycker att 500-600 kr är lite mycket Vår dotter är 20 månader nu, och hon använder sin didriksons overall på dagis även när det är slaskigt. Jag funderar på om ett ofodrat ställ är bättre så det kan användas i dom varmare månaderna. Vad tycker ni?

• Sarsen75

Hej jag har just också haft storleksfunderingar på detta regnställ men tänkte nu också lägga till en fråga - Hur mycket används ett sånt här regnställ innan det växes ur? Jag tycker att 500-600 kr är lite mycket Vår dotter är 20 månader nu, och hon använder sin didriksons overall på dagis även när det är slaskigt. Jag funderar på om ett ofodrat ställ är bättre så det kan användas i dom varmare månaderna. Vad tycker ni?

• yodi

angående storleken så är det nog bäst att prova, julia är 80 cm och hon drunknade när hon provade stora systers set i st 90.

sen hur mycket man använder det beror väl lite på var man bor, själv bor jag i skåne och här är vintrarna så pass milda att det är sällan det behövs overall så Elionora som för den delen går på ute dagis har haft enormt stor nytta av sitt ställ den här sesongen.

Svar på tråden Råd om storlek Didrikson Boardman