All denna TRAGISKA jämförelsen.
"Men varför har alla saker som är runt om barnet idag blivit så mycke viktigare än barnet i säg?"
Förstår inte varför allt ska vara så svart och vitt, om vissa har intresse för vilka kläder sitt barn har så låt dom ha det, det behöver ju inte betyda att dom tycker att deras barn är bättre än ditt, eller, varför ta åt sig på det sättet? Vissa kan ju ha köpt kläderna begagnat? Sen om vissa har det som samtalsämne kanske inte betyder att dom vill skryta?
Jag är en sån som köper kläder som jag tycker är snygga, Sen så är märket inte lika viktigt. Varför ska inte mitt barn få samma behandling utan att vissa tycker att det sticker i deras ögon? Sen så behöver ju inte märkeskläder kosta mycket mer än vad kläder gör på dom stora klädkedjor. Märkeskläder köper jag enbart på rea, jag skulle aldrig få för mig att köpa det till ord pris.
Det där ang en ny vagn, ja varför lägga ut pengar på en ny vagn när man kan köpa en begagnad,
Det är ett av bevisen på att den sk hysterin är lika mycket åt andra hållet.
Jag parera med att jag tycker att fokusen nu tiden är för mycket på vad andra gör/har på sig och om det inte passar in i ens egen bild så vill man få det till något negativt och drar till alldeles för lätt med att dom inte bryr sig lika mkt om barnet.
Nu vill jag bara poängtera att jag varken är för eller emot, jag ville bara flika in med att allt är inte svart och vitt.
Låt andra vara/göra vad dom känner är bäst, och sluta bry er/ta åt er så mkt ![]()