Inlägg från: phridan |Visa alla inlägg
  • phridan

All denna TRAGISKA jämförelsen.

Ja förstår att folk med dålig ekonomi köper begagnat och billigt...
    Då har dem kanske inget val...

Jag förstår även folk med god ekonomi som köper dyraste och finaste sakerna!!
    OM jag hade ett konto som det fanns ofattbart mycket pengar på så skulle jag självklart köpa det jag tyckte vad snyggt och modernt!
    Varförs ska man trascha ner sig om man inte behöver liksom ??
    Känns ju dumt att dem med god ekonomi skall gå på "myrorna" bara för att liksom..

Själv köper jag kläder jag tycker är snygga till min son.
    Oftast blir det Kappahl, eller H&M..
    Jag personligen gillar inte PoP.s kläder, för mycket ränder och färger...
    Jag ÄLSKAR Lindex plyschbyxor!

Vagnen för oss var viktig! Vi ville ha en snygg och stilren vagn som representerade oss som familj.
    Vi klär oss fint, fixar håret och vill då självklart itne komma med en fallfärdig barnvagn, det kan förstöra hela ens egen stil anser jag.

Vi köpte en svart vagn från Kronan.
    (och vet du TS, den går även bakåt... vilket inte din verkar göra enl. ditt inlägg!)

Så var och en får göra som dem villl..

Huvudsaken tycker jag är att barnen är hela och rena, samma sak med dess kläder.

:)

• phridan
    Snuffemannen skrev 2009-03-22 19:25:15 följande:
    Ett litet tillägg: När det gäller att köpa saker till sina barn så tycker jag att det man först och främst skall tänka på att att sakerna är säkra! Att de är godkända enligt de krav som finns... Även att man kollar upp säkerhetstest som gjort på till exempel vagnar och bilstolar. Där har ju nya saker en klar fördel! Jag skulle ju aldrig köpa en begagnad cykelhjälm till min son till exempel...
    håller med!
Svar på tråden All denna TRAGISKA jämförelsen.