Inlägg från: ElmaJ |Visa alla inlägg
  • ElmaJ

All denna TRAGISKA jämförelsen.

Hum, jag köper Euroshoppers kaviar för att jag tycker den är godast samtidigt som jag köper Armani byxor för att jag tycker de är snyggast, Stadiums joggingbyxor för att de är skönast. Spelar det någon roll vad det är för märke eller hur mycket det kostar?
    Vi har råd att välja, jag ser knappast ner på någon för att de tycker att HMs byxor är snyggast eller PoPs mjukisbyxor för att de tycker att de är skönast.
    Min lilla knatte kommer att få de kläder som jag vill att han eller hon ska ha på sig. Vi har råd med att välja, är det så himla fel att få välja det man tycker är snyggt/bekvämt?

Förstår inte hur man kan reta sig så mycket på att vissa väljer annorlunda än en själv. Varför lägga energi på det?
    Det är väl en himla tur att vi inte tycker likadant, att alla ungar/vuxna ska klä sig på samma sätt och ha samma saker. Vi är olika personer, med olika bakgrund, med olika synsätt. Låt alla få vara som de vill, acceptera att ingen är lika och var glad för att vi inte är det!

• ElmaJ
    vittra skrev 2009-03-23 11:31:33 följande:
    Det är ju inte ett dugg fel att välja det man själv tycker är snyggt och bekvämt, det är ju inte heller riktigt det som tråden handlar om. Poängen är om man gör det bara för att, bara för att det just är det dyraste, senaste, populäraste. Bara för att. Och sedan jämför (läs skryter) med alla andra för att kunna hävda sig med dessa dyra prylar från senaste kollektionerna.
    Precis som man skryter/jämför med hur billigt, hur lite man bryr sig om märken, att man inte alls lägger pengar på kläder, vagn m.m.
    Lika jobbigt att lyssna på dessa människor...
    För om man inte gör si eller så är man fel.
    Det spelar ju ingen roll om det dyra kläder, beg. kläder eller vad det nu är som ska skrytas/jämföras mellan. Lika jobbigt vilket som.
Svar på tråden All denna TRAGISKA jämförelsen.