Inlägg från: Hackemamma |Visa alla inlägg
  • Hackemamma

All denna TRAGISKA jämförelsen.

Håller helt med dig TS, tröttsamt med folk som bara synar ens vagn/barnkläder i sömmarna och sen ler lite överseende :P Jag är inte avundsjuk alls, köp vad ni vill, men det verkar så ängsligt att ha åsikter om folks val av vagnar etc. Och bara för att man inte köpt bugaboo modell blablabla betyder det inte att vi inte bryr oss om hur vi ser ut! Ibland låter det som om man vore nån slags WT bara för att man inte lägger alla pengar på märkesgrejer till sin bebis.

• Hackemamma

Men tråden handlade väl ändå om att folk som bara köper det senaste ofta har en tendens att se ner på dem som kanske köper begagnat. Själv köper jag det jag tycker är snyggt, oavsett om det är "märkes"grejer eller H&M, gäller både mig själv och min bebba :) Det verkar som om många bara vill visa upp sin ekonomiska status genom barnen, och fine, men se inte ner på andra som INTE har det behovet. Man är inte "white thrash" bara för att man inte har senaste vagnsmodellen från urban jungle :P Håller med Vittra när hon skriver att det skapas behov som inte finns, ingen BEHÖVER en sprojlans ny superdyr vagn, man behöver en VAGN :) Och bebbar behöver kläder, oviktigt vilket märke egentligen.
    Och.. Innan ni kastar er över mig: jag köper också märkeskläder, men jag går inte och ser ner på folk som inte gör det. Vagnen fixade vi begagnat och en del grejer har hon fått ärva av lite äldre kompisar. Så, blandat funkar för oss :P

• Hackemamma

Mm, verkar lite ängsligt :P

Svar på tråden All denna TRAGISKA jämförelsen.