Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

All denna TRAGISKA jämförelsen.

Vi är alla olika. Utan att ha läst något här vill jag ändå påpeka att det är konstigt att man får lov att köpa dyra utlandsresor, dyr inredning och bil t ex och stort hus utan att folk reagerar, men så fort det gäller barnkläder så blir folk som tokiga.

Jag köper dyra kläder till min son, jag avskyr H&M, KappAhl o likande - tycker att kläderna är fula, stillösa, de går sönder, blir bredare i tvätt och har tråkiga färger och material - iaf till killar.

Jag köper för att jag kan och vill - det är min hobby och roligare än att köpa inredning - tycker jag.

Vi har alla något vi gillar att köpa, det må vara tekniska prylar eller kläder till oss själva men finns det några kronor över så går de till något som man gillar.

Jag har mest kompisar som INTE köper dyra märken och de "mobbar" mig rejält och är helt oförstående. Men om deras män köper allt det senaste i teknisk väg så är det tydligen normalt....

Låt folk göra som de vill - erkänn att ni själva köper "rätt" prylar eller är noga med färger till hemmet eller reser t ex???? eller ägnar er åt fotografering med dyra kameror t ex.

Jag har inte behov av en klubb för inbördes beundran men att det finns sådana här på Fl är för min del kul eftersom jag aldrig kan diskutera min hobby med vännerna. De blir sura eller tror jag skryter. Med andra här kan man glädja sig åt ett fint köp och andra gläds med en.

mamma till Damien (070913) och gravid med nr 2 (BF 5 nov)
  • Damien och Adrian
    Annaïck skrev 2009-03-23 14:12:08 följande:
    Jag har alltid köpt billigt och bra till mina barn. Tycker det är störtlöjligt att köpa märkeskläder osv till barn som använder det i nån månad och dessutom fläckar ner med morot osv. Men om folk vill köpa det so what, men inte är då jag med och snackar Gucci för bebben. Har lyckligtvis kompisar med andra intressen.
    det finns medel som tar bort fläckar, dessutom finns det haklappar.

Alla har sina intressen - det ena är inte kosntigare än det andra.
  • Damien och Adrian
    Hackemamma skrev 2009-03-23 12:47:44 följande:
    Men tråden handlade väl ändå om att folk som bara köper det senaste ofta har en tendens att se ner på dem som kanske köper begagnat. Själv köper jag det jag tycker är snyggt, oavsett om det är "märkes"grejer eller H&M, gäller både mig själv och min bebba :) Det verkar som om många bara vill visa upp sin ekonomiska status genom barnen, och fine, men se inte ner på andra som INTE har det behovet. Man är inte "white thrash" bara för att man inte har senaste vagnsmodellen från urban jungle :P Håller med Vittra när hon skriver att det skapas behov som inte finns, ingen BEHÖVER en sprojlans ny superdyr vagn, man behöver en VAGN :) Och bebbar behöver kläder, oviktigt vilket märke egentligen. Och.. Innan ni kastar er över mig: jag köper också märkeskläder, men jag går inte och ser ner på folk som inte gör det. Vagnen fixade vi begagnat och en del grejer har hon fått ärva av lite äldre kompisar. Så, blandat funkar för oss :P
    Jag ser inte helelr ned på andra, det är meningslöst. Men det är lika vanligt att folk ser ner påoss som köper märken som tvärtom, jag blir ofta påhoppad av folk om jag råkar nämna min sons kläder - vilket jag iof sig gör ibland eftersom det är mi hobby.

Jag påpekar ofta vad andras barn har på sig t ex "fin färg han har på sig, den klär honom" osv, ÄVEN om plagget är H&M, men jag får aldrig höra något tillbaka av dessa mammor. Den svenska avundsjukan är tröttsam....
Svar på tråden All denna TRAGISKA jämförelsen.