All denna TRAGISKA jämförelsen.
Vi är alla olika. Utan att ha läst något här vill jag ändå påpeka att det är konstigt att man får lov att köpa dyra utlandsresor, dyr inredning och bil t ex och stort hus utan att folk reagerar, men så fort det gäller barnkläder så blir folk som tokiga.
Jag köper dyra kläder till min son, jag avskyr H&M, KappAhl o likande - tycker att kläderna är fula, stillösa, de går sönder, blir bredare i tvätt och har tråkiga färger och material - iaf till killar.
Jag köper för att jag kan och vill - det är min hobby och roligare än att köpa inredning - tycker jag.
Vi har alla något vi gillar att köpa, det må vara tekniska prylar eller kläder till oss själva men finns det några kronor över så går de till något som man gillar.
Jag har mest kompisar som INTE köper dyra märken och de "mobbar" mig rejält och är helt oförstående. Men om deras män köper allt det senaste i teknisk väg så är det tydligen normalt....
Låt folk göra som de vill - erkänn att ni själva köper "rätt" prylar eller är noga med färger till hemmet eller reser t ex???? eller ägnar er åt fotografering med dyra kameror t ex.
Jag har inte behov av en klubb för inbördes beundran men att det finns sådana här på Fl är för min del kul eftersom jag aldrig kan diskutera min hobby med vännerna. De blir sura eller tror jag skryter. Med andra här kan man glädja sig åt ett fint köp och andra gläds med en.