Inlägg från: Minikatt |Visa alla inlägg
  • Minikatt

Lön ekonomiassistent?

Ska på intervju för en tjänst som ekonomiassistent i morron. Det är på ett mellanstort privatägt företag i Göteborg. Själv är jag nyutexaminerad (juni förra året), 22 år med 6 månaders arbetserfarenhet från ekonomi. Jag vill vara förberedd ifall frågan om löneanspråk kommer upp så därför frågar jag er som jobbar som ek.assistent eller på annat vis kan ha en idé. Har en aning själv men vill ändå höra vad ni säger Sen är det ju finanskris och jag vill verkligen ha ett jobb så kanske ska man lägga sig lite lägre än i normala fall?

• Svar på tråden Lön ekonomiassistent?
  • Minikatt
    Motljus skrev 2009-03-22 18:14:41 följande:
    Jag hade lagt mig på en ganska låg ingångslön men förhandlat en ordentlig löneutveckling de första åren istället.
    Vad är en ganska låg ingångslön för dig? Har ju haft jobb tidigare och där tjänat en viss summa så jag vill helst inte hamna under den. Men som sagt är det viktigare för mig nu att få ett jobb än en hög lön. Tjänsten är visstid på 6 månader, har det någon betydelse? Det kan bli förlängt men det vet man ju inte förrän då så om det blir nån löneutveckling eller inte är ju svårt att säga.
  • Minikatt

Hade 20 000 på mitt förra jobb. Kan jag begära det eller är det för högt? På SCB:s hemsida står 18500 - 24 000 för ekonomiassistenter. Vill inte begära för högt för jag vill verkligen ha jobbet! Men vill inte begära för lågt heller. Svårt!

• Minikatt

Tack för era svar =) Jag har en kandidatexamen i Företagsekonomi. Jag skulle vilja säga 22 000 men jag är ju rätt ung (fyller 23 i sommar), har inte så mkt erfarenhet (sammalnagt ½ år från 2 olika jobb) och vill verkligen ha jobbet, med finanskris och allt så vill jag inte säga för högt. Sen är jag så rädd att om jag säger 22 000 och nån annan med samma kompetens säger 20 000 och företaget väljer den andre pga jag hade för högt löneanspråk...

Svar på tråden Lön ekonomiassistent?