mimmi 1 skrev 2009-03-22 22:30:45 följande:
Har du läst i de andra trådarna som handlar om spikmattor? själv inhandlade jag en shakti-matta från bodystore, där var den billigast,(599) Det är en annorlunda upplevelse, och jag ångrar inte köpet. både jag och min man och vår 18-årige son använder den... just nu har jag den under fötterna!! skööönt... som jag skrev i den andra tråden, så fick jag förklarat för mej av en återförsäljare, som säljer både shakti, och den svenska, att den svenska, som är ett palgiat av den indiska shakti, som är helt av plast, passar bra på en arbetsplats tex. då den funkar utan att man måste ligga naken, och man kan ha t-shirt på.... shakti-mattan som är originalet, passar till hemmabruk, och får optimal effekt om den används i sängen, och innan man somnar... man kan lägga en kudde under, så den kommer åt även i nacken, medan den svenska 'är stelare, och även om den byggs i bitar, så är den svårare att forma... Shakti har 6000 "spikar" medan den svenska har c:a 600, och alltså mycket glesare mellan... vilken man väljer?? jag valde shakti..
jag valde den svenska, just därför att det var glesare mellan piggarna ;) (= högre tryck)