• Ysta

Har frågor om spikmatta, någon som har en eller kan rekommendera?

Min sambo har funderat ett tag nu på att köpa en spikmatta och vi har kikat runt och de allra flesta verkar ligga kring 600-700 kr. Men det finns ju flera olika varianter och vi har inte lyckats förstå vad det är för skillnad på dem?

Finns det någon här som har en spikmatta och i så fall vilken sort har Ni och vad tycker Ni om den? Hur mycket använder Ni den och hur länge varje gång?

• Svar på tråden Har frågor om spikmatta, någon som har en eller kan rekommendera?
  • mimmi 1

Har du läst i de andra trådarna som handlar om spikmattor?

själv inhandlade jag en shakti-matta från bodystore, där var den billigast,(599)
    Det är en annorlunda upplevelse, och jag ångrar inte köpet. både jag och min man och vår 18-årige son använder den... just nu har jag den under fötterna!!
    skööönt...

som jag skrev i den andra tråden, så fick jag förklarat för mej av en återförsäljare, som säljer både shakti, och den svenska, att den svenska, som är ett palgiat av den indiska shakti, som är helt av plast, passar bra på en arbetsplats tex. då den funkar utan att man måste ligga naken, och man kan ha t-shirt på.... shakti-mattan som är originalet, passar till hemmabruk, och får optimal effekt om den används i sängen, och innan man somnar... man kan lägga en kudde under, så den kommer åt även i nacken, medan den svenska 'är stelare, och även om den byggs i bitar, så är den svårare att forma... Shakti har 6000 "spikar" medan den svenska har c:a 600, och alltså mycket glesare mellan...

vilken man väljer?? jag valde shakti..

• Uncovered

mimmi 1 skrev 2009-03-22 22:30:45 följande:

Har du läst i de andra trådarna som handlar om spikmattor? själv inhandlade jag en shakti-matta från bodystore, där var den billigast,(599) Det är en annorlunda upplevelse, och jag ångrar inte köpet. både jag och min man och vår 18-årige son använder den... just nu har jag den under fötterna!! skööönt... som jag skrev i den andra tråden, så fick jag förklarat för mej av en återförsäljare, som säljer både shakti, och den svenska, att den svenska, som är ett palgiat av den indiska shakti, som är helt av plast, passar bra på en arbetsplats tex. då den funkar utan att man måste ligga naken, och man kan ha t-shirt på.... shakti-mattan som är originalet, passar till hemmabruk, och får optimal effekt om den används i sängen, och innan man somnar... man kan lägga en kudde under, så den kommer åt även i nacken, medan den svenska 'är stelare, och även om den byggs i bitar, så är den svårare att forma... Shakti har 6000 "spikar" medan den svenska har c:a 600, och alltså mycket glesare mellan... vilken man väljer?? jag valde shakti..
    jag valde den svenska, just därför att det var glesare mellan piggarna ;) (= högre tryck)
  • mimmi 1

men med fler piggar kommer man åt fler nervpunkter, därför valde jag shakti
    älskar den verkligen!

• Ariel o Melodys Mom

www.spikmattan.com/ den här har jag och jag älskar den. En tjejkompis som testat min köpte Shakti mattan för att kunna rulla ihop den o ta med i väskan när hon reser. Funkade tydligen oxå bra, men min är billigare och funkar väldigt bra!

• Nille31

Jag har köpt en ny matta som heter Endorfmattan "Bill", denna mattan är jämförbar med den svenska men är grymt mycket mer flexibel eftersom den sätts ihop med små snäpp. Ligger ca 30 min varje dag och känner mig mycket mer avslappnad efter jag började använda denna. Har provat shakti hos en kompis vid ett antal tillfällen men jag upplever att jag får mycket djupare stimulans med denna! Rekomenderas varmt!

Svar på tråden Har frågor om spikmatta, någon som har en eller kan rekommendera?