• tessum

Didriksons regnkläder?

Nu är det dags att inhandla vårens regnkläder och jag funderar på att testa Didriksons Boardman.

Ni som har testat de, vad tycker ni?

Hur är storlekarna? Min äldsta flicka har precis börjat ha storlek 122 på en del kläder, ska jag köpa storlek 120 eller 130 då? En del märken som tex reima är ju väldigt stora i storlekarna.

• Svar på tråden Didriksons regnkläder?
  • Tuffen

Boardman är ju fleecefodrat. Ska ni köpa det nu? Är det inte bättre med Slaskeman eller Ruskeman?

• MeandHim

Finns ju fleecefodrat som man kan plocka ur, stora i stl har jag hört så ta du 120 isf.
    Ska själv testa didriksson då lillen börjar på dagis snart.

• Tuffen

Men man kan inte göra det med Boardman. Plocka ur fleecen, alltså.

• Karisma

Liam år 5år och har strl 116/122, vi köpte strl 130 nu på vanliga didriksson regnställ. De är ganska så långa i benen på honom nu, men vill att han ska kunna ha dem till hösten och helst nästa vår åxå. De han har nu är strl 110 och den är väldigt tight på honom när han har overallen under.

/K

• Celestial

Min son har också precis börjat ha stl 122, jag köpte 120 först, men de var nästan för små redan nu, så jag bytte till stl 130 istället.

• Gege

Absolut 130-annars har hon snart vuxit ur det.

• yodi

jag hade tagit st 130, elionora är 105 cm och har 110 i didriksons kläder

• Gege

Skulle rekommendera dig att vara snabb i vändningarna om du villo ha boardman då jag precis fått veta att de är i stort sett helt slutsålda hos leverantören till nästa storleverans i höst..!!!
    De är extremt populära som vårplagg.

• tessum

Jag hittade boardman till båda barnen. Köpte den lila med prickar till äldre flickan och det gröna med prickar till mindre tösen. De hade kommit in i butiken dagen innan jag köpte de och ändå hade de nästa sålt ut så jag hade tur som hittade rätt storlekar.

Svar på tråden Didriksons regnkläder?