• Mysaaan

Röd & kliar på näsvingarna

Jag har sedan lång tid tillbaka varit röd vid näsvingarna och vissa perioder kliar det så fruktansvärt och blir ännu mer rött. Någon som varit med om detta? Det är två problem med det, det går knappt att följa, men sedan så kliar det ju... Vad ska man göra?

• Svar på tråden Röd & kliar på näsvingarna
  • skorpionen80

Är du förkyld? Har du provat att smörja med något?

• Mysaaan
    Mysaaan skrev 2009-03-23 15:05:58 följande:
    följa
    dölja menar jag...
  • Tecken

Jag brukar få så när jag dricker rödvin ibland... Det kan inte vara någon typ av allergi?

• Mysaaan

Alltås jag har säkert haft det i ett par år, men vissa perioder så blir det värre som nu och jag är inte förkyld..jag har smörjt med lite fetare salvor och oljor..men inget medicinskt..

• Mysaaan

Jag kan inte förknippa det med något speciellt heller...kan det vara allergi som bara sätter sej där? Hade den tanken själv, men borde man inte få något annat problem eller större?

• Mysfröken

Skulle kunna vara mjälleksem. Det sätter sig ofta just på näsvingarna och i ögonbrynen. Har precis blivit av med mina som jag haft i flera år. (visste inte vad det var). Köpte receptfri hydrokortisonsalva på Apoteket och smörjde in morgon och kväll i en vecka. Sen var det borta!

• Tecken

Ingen aning, men jag får som sagt bara sådär när jag dricker (vissa) rödviner. Och då kliar det något frenetiskt på näsvingarna! Ser riktigt roligt ut när jag sitter på restaurang och gnuggar... Fast det är riktigt irriterande!

Skriv en allergi-dagbok. Skriv ned allt du äter, dricker, kommer i kontakt med under några dagar. Skriv även in när det börjar klia, och när det slutar klia. Efter en vecka kanske du anar ett mönster. Eller inte, men då har du ju iaf försökt utreda orsaken.

• Mysaaan
    Mysfröken skrev 2009-03-23 15:13:14 följande:
    Skulle kunna vara mjälleksem. Det sätter sig ofta just på näsvingarna och i ögonbrynen. Har precis blivit av med mina som jag haft i flera år. (visste inte vad det var). Köpte receptfri hydrokortisonsalva på Apoteket och smörjde in morgon och kväll i en vecka. Sen var det borta!
    Oj det vore ju värt att prova det, vore ju skönt om det vore så "enkelt"...har ju tom den salvan hemma....
  • isisisis

Det låter lite som mjällexem.
    Kommer på hösten och vintern,ofta när man är lite stressad också.

Svar på tråden Röd & kliar på näsvingarna