• gubealol

Organisera leksaker och tvätt?!

Vi har alla sovrum på övervåningen, vilket gör att det hamnar massor av tvätt i olika högar i hallen och på barnens rum, i en enda röra. Ingen ordning alls. Tvättstugan är på bottenvåningen. Även på BV hamnar barnens leksaker, hur ska jag enkelt få undan dem?

Det är väldigt oorganiserat här hemma med tvätt överallt och lika mycket leksaker..

Tipsa mig!!

• Svar på tråden Organisera leksaker och tvätt?!
  • lövet2

Sätt en tvättkorg eller tvätttunna i hallen uppe då? Bara att bära ner den till tvättstugan när den är full ...

Ours is not a show to be seen ...
  • norgesessan

Är inte i samma sits, men om vi engång flyttar till ett hus med tvättstuga nere og sovrum uppe har jag lovat mig själv att bygga klädnerkast i hallen där uppe ellernåt..Direkt ner till tvättstugan..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • gubealol
    norgesessan skrev 2009-03-23 18:07:59 följande:
    Är inte i samma sits, men om vi engång flyttar till ett hus med tvättstuga nere og sovrum uppe har jag lovat mig själv att bygga klädnerkast i hallen där uppe ellernåt..Direkt ner till tvättstugan..
    Det hade vatt najs!!
  • lokisse

en tvätkorg i badrumet uppe (om det finns nagot ) en korg var för barnen att lägga använda leksaker i innan dom tas upp

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • gubealol

Hm.. bra idé! Vi har en liten toalett uppe, där skulle det kunna stå en korg. Vad för korg tänker du på för leksakerna?

lokisse skrev 2009-03-23 18:30:52 följande:
    en tvätkorg i badrumet uppe (om det finns nagot ) en korg var för barnen att lägga använda leksaker i innan dom tas upp
  • lokisse

Det beror ju lite pa vad man gillar

Se hela bilden
    Här en tygkorg

Annars kan man ju ta en vanlig korg eller en snygg stor s
    strandväska nagot som barnen kan bära med sig när dom gar upp till sina rum pa kvällen och använda när dom lägger undan leksakerna under lek nere.

• gubealol

Det ska jag verkligen fundera på! Ingen dum idé alls! Det gäller bara att få rutin på det.. men en tvättkorg till övervåningen borde inte vara svårt att skaffa.

• En bebis i magen

Jag har en mindre, rund mangelkorg som jag fått av svärmor. Den bär jag grejer i, både tvätt och saker när jag springer mellan våra tre plan.

• Disco

Har en tvättkorg på toaletten uppe (där sovrummen är) samt en i tvättstugan (där duschen är). Leksaker ja....., sprider sig överallt som pesten.....Här hemma får det lov att vara spridda överallt ända tills det är nattinatti för sakerna. Min tvååring fattar precis när vi säger att det är dags att städa och att vi hjälper HONOM 8inte tvärtom). Plockar undan varje liten grej i lådorna i lekrummet och sedan stänger vi dörren och säger godnatt till alla saker. Nog ingen idé att stressa upp sig och plocka undan hela dagen, då blir man tokig.

• lokisse
    Disco skrev 2009-03-24 18:49:21 följande:
    Har en tvättkorg på toaletten uppe (där sovrummen är) samt en i tvättstugan (där duschen är). Leksaker ja....., sprider sig överallt som pesten.....Här hemma får det lov att vara spridda överallt ända tills det är nattinatti för sakerna. Min tvååring fattar precis när vi säger att det är dags att städa och att vi hjälper HONOM 8inte tvärtom). Plockar undan varje liten grej i lådorna i lekrummet och sedan stänger vi dörren och säger godnatt till alla saker. Nog ingen idé att stressa upp sig och plocka undan hela dagen, då blir man tokig.
    Det beror nog lite pa hur man gjör vi tänker köra pa det som jag hade som liten att man lägger undan den leksak man lekt färdigt med innan man tar en ny och da är det ju praktiskt om man inte behöver släpa upp den hela vägen utan har en samlingspalts väska/ korg som man kan läga dom i tills det är kväll och dax att ga upp 
  • kiron
    norgesessan skrev 2009-03-23 18:07:59 följande:
    Sådan har vi, dock inte tagit i bruk så tvättstugan e under renovering

Vi har tvättkorg på toa som fylls o sedan bärs ner i källaren phu...
    Hugo 070421 & Agnes 090202
Svar på tråden Organisera leksaker och tvätt?!