• Bullfan

Skatteskuld?

Jag kommer få betala in på skatten i år, runt 20.000:- och det är pengar jag verkligen inte har.
    Vad händer när man inte kan betala? Är det som en vanlig skuld som går till kronis eller vad händer när det blir en skatteskuld?

• Svar på tråden Skatteskuld?
  • morriis

Det går direkt till kronofogden. Och anmärkningen sitter väl kvar längre (eller om jag läst fel tidigare) när det är en skuld till staten

• unforgettable

Du kommer få en betalnignsplan som passar just din ekonomi :D Ingen fara,..

Rebecca -060208- Gravid BF -090613-
  • unforgettable

Eller om du måste gå till banken o lägga upp en betalning plan :) Inga anmörkningar så länge de betalas de du o skatteverket kommit överens om :D

• unforgettable
    lindberg78 skrev 2009-03-23 22:53:41 följande:
    Skatteskulder som ej betalas går till kf och pricken sitter kvar i 3 år väl?
    Hum, är de inte 5år? Ja jisses jag vet inte :D Men ja vet att man iallafall har chans att få en avbetalnignsplan på ett par hundra i månaden, ellr ja vad som passar en själv. Och om man sedan följer den ska de inte bli någon fronofogdsinblandning :D
  • Bullfan

Ah, tack för svar!
    Jag trodde inte det gick att betala av till skatteverket!
    Dåså, då kan jag vara lugn

• tillit71

När min man för några år sen fick en skatteskuld på 22 tusen gick det inte att få en avbet.plan Men möjligheten finns ju att dom har ändrat reglerna!

• morriis
    tillit71 skrev 2009-03-24 07:49:22 följande:
    När min man för några år sen fick en skatteskuld på 22 tusen gick det inte att få en avbet.plan Men möjligheten finns ju att dom har ändrat reglerna!
    En släkting till mig fick en stor summa att betala tillbaka förra året och det var inte snack om avbetalningsplan då
  • Bullfan

Men åhhhhh.........nu ska jag gå och deppa haha.

Svar på tråden Skatteskuld?