Skatteskuld?
Jag kommer få betala in på skatten i år, runt 20.000:- och det är pengar jag verkligen inte har.
Vad händer när man inte kan betala? Är det som en vanlig skuld som går till kronis eller vad händer när det blir en skatteskuld?
Jag kommer få betala in på skatten i år, runt 20.000:- och det är pengar jag verkligen inte har.
Vad händer när man inte kan betala? Är det som en vanlig skuld som går till kronis eller vad händer när det blir en skatteskuld?
Du kan ansöka om uppskov på 3 eller 6 månader, 6 månader är dock väldigt svårt att få uppskov till.
Annars är enda alternativet att delbetala fram till det datumet då pengarna skall vara inbetalda till skatteverket. Kan man inte det så går ärendet direkt till kronofogden.
Gaah....finns inte en chans att jag skulle kunna betala av hela summan under ens 6 månader....så jag är ganska körd. Faaaan.
Tyvärr så har jag alldeles för låg inkomst för att bli beviljad lån, och min man har prick kvar hos kfm i ett år till så det hjälper inte heller mkt
Min kompis fick restskatt på 23tusen förra deklarationen... Denna håller hon än idag på att avbetala.. Och hon betalar 400:- /månad... Detta fick hon erbjudande om. Så de är ju iallafall inte omöjligt. Ingen betalningsanm för det eller något annat. En helt vanlig avbetalning till skatteverket :D
Oj vad dubbla budskap det är nu :O
Jag får nog ta och ringa skatteverket nån dag och kolla upp vad som gäller, känner mig jätteosäker nu
Hoppas det gick/går bra med samtalet. =) Lycka till!
stämmer skatteskulden till att börja med?
Har man så stor skuld, så får man väl göra uppskov?????? det gjorde vi förra gången..
Mitt x fick restskatt på 40000kr och han fick inte dela upp betalningen,utan var tvungen att punga ut allt på en gång.