Barn på dagis när en förälder har semester - i Huddinge?
Vi väntar vårt andra barn den 21 april och jag tänkte ta ut semester istället för fp ett par veckor innan bf.
Vi väntar vårt andra barn den 21 april och jag tänkte ta ut semester istället för fp ett par veckor innan bf.
du får la ha ditt barn 3 dagar i veckan 9-14 då?? annars ringer du kommunen eller frågar på dagiset.
Jag har mailat kommunen men inte fått svar än. Tänkte kolla med alla erfarna allvetande här också
Normalt får man inte ha ledigt (semester) och ha sitt barn kvar på dagis. MEN trots dessa regler så kan man ju komma överens med dagiset om man förklarar situationen för dem, det hänger helt och hållet på hur medgörliga de är.
Förklara att du istället för att bli sjukskriven vill ta ett par veckors semster för att vila lite innan bebisen och då kan ju syskonet gå 15 timmar.....
Egentligen så tror jag inte att du behöver säga ngt heller, om det bara gäller en liten tid så kanske du inte behöver säga att du har semster....
Jag fick svar igår från kommunen som godkänner det. Dom tycker det är likställt med sjukskrivning eller fp och liknande. Som du skriver Lärarstudent, så ansåg dom att det är så kort tid och att det inte spelar dom nån roll.