• Me baby

barn födda v36+0 - vikt vid 1 år?

Hej!

Födde också i v 36, en dotter.
    Födsel 2570 g, men gick ner till 2435 g, var då 48 cm lång.

Idag vid 6 mån ålder är Smilla en riktig liten godbit, väger nu 7,7 och är 66 cm.
    Så hon har tagit igen sig mkt bra, kan tillägga att hon helammats till 4,5 mån, då började jag med smaskisar och idag äter hon smakportion mat till lunch och gröt till kväll och välling sista målet vid 1930. (Detta började jag med nu när hon blev 6 mån, annars var de amning). Plus då amning morgon och efm och ev tidig morgon 1 gång.

Så länge din, er dotter mår finfint så är de ju lugnt som du säger!

Har du märkt ngt med utveckligen i övrigt om hon är efter eller tidig? Eller följer inom sk normalintervallet. Intressant att höra då din är 11 mån och Smillis blir ju de här framöver så.

Hälsningar,
    K

• Me baby

.. shit de var tidigt, 7 mån att gå längs möbler. .. hihi.

smillis kan sitta helt själv, har gjort sen hon var 5,5 mån. å de är så ballt.. dock inga tecken på vilja krypa.. hon är ju en knubbis så hon är stadig där hon är.. hahaa. .. mer prata.. är så bäbisverbal av sig. å älskar sin röst, laborerar med sina stämband.. hehe...känns som hon vill ha dialog på alla sätt, ..hm.. har nog fått de av sin far som älskar kommunicera. har de i jobbet.. också så.

ska bli spännande att följa utvecklingen, jag följer den med ro.

ha en fin kväll,
    k

Svar på tråden barn födda v36+0 - vikt vid 1 år?