• Anonym

Vill flytta till Florida.

Vet inte om jag la det under rätt kategori...
    Jag, min sambo och vår dotter var till Florida i 2 veckor och jag verkligen älskade det stället. Var så ledsen när vi åkte hem så jag grät.
    Min sambo tyckte det var jätte skönt att komma hem.
    Han tyckte att man måste ut och se sig om för att uppskatta det man har här hemma.
    Men jag därimot är ledsen och har ångest varje dag, jag vill verkligen tillbaka.
    Hade jag inte haft familj så hade jag genast flyttat dit men nu är det ju inte så lätt..
    Har ingen lust med nått om dagarna går bara och drömmer mig bort till det älskade Florida.
    För varje dag som går känner jag att tiden går och vi lever ju bara en gång varför inte leva där man trivs?
    Jag vet iaf att jag inte skulle orka leva med mig själv om jag blev fast på det här stället som vi bor nu=(
    Hjälp vad ska jag göra?

• Svar på tråden Vill flytta till Florida.
  • Anonym (***)

Fast en semester på två veckor är ju inte alls samma sak som att bo där. Och det är väl svårt att flytta till USA "bara sådär"?
    Kan ni inte göra någon flytt här i Sverige? För jag antar att du är trött på där ni bor nu?

• Anonym

Inse att Florida bara är en dröm, USA kan vara ett härligt land att semestra i men med tanke på att ekonomin i det landet är mycket sämre än vår egen och att man dessutom inte har motsvarande sociala skyddsnät där så är det inget roligt land att leva i. Det är ALDRIG samma sak att leva och arbeta i ett land som att vara på semester. Tror du att du skall få bo i en idyll med sol & bad och vara bortskämd hela tiden är du tyvärr fel ute och totalt orealistisk. Dessutom får man inte bara ett greencard hursomhelst...

Sluta fly och drömma och inse att en depression inte blir bättre av att du tycker synd om dig själv. Gör något åt din situation, kämpa som de flesta vanliga och lev inte efter en skev idyll som du själv målat upp!

• sötäpplet

Håller med ovan, det är skillnad på semester och verklighet.

Föreställ dig att du hade samma jobb, samma bostad och iövrigt allt samma här som där.

Sedan funderar du på vilka saker du kan tänka dig att försaka. För här i Sverige har du redan byggt upp ett hem, ett socialt nätverk, en karriär.

Flyttar du dit får du börja om från noll igen. Du kommer troligtvis tvingas ta ett sämre boende, ett sämre jobb (du är ju invandrare där). Du har inte samma kontaktnät med samma möjlighet till hjälp och ev avlastning (t.ex. barnvakt).

Fundera på vad det är du vill fly från här hemma istället för att drömma dig bort.

• Anonym

Har blivit erbjuden ett modelljobb i Florida så jobbet blir nog verkligen bättre för min del där än vad det är i sverige. Här får man bara massa ströjobb.
    Min bror och hans familj bor i Florida och de har det mkt bättre där än i sverige men det är ju eftersom de tjänar så mkt med pengar så de är ju inte beroende av hjälp från andra eftersom de klarar sig själva.
    Men de som åker dit utan ha pengar i kring sig, de är det liksom kört för!

• Bebislängtan82

Åk dit då och gör modelljobbet och bo hos din bror lite och se hur livet är där

Är 2009 vårt år
  • Anonym (08)

du kan ju inte leva på ett enda jobb inom modellande. hur seriöst vet du att det är dessutom? men jag tycker som "bebislängtan" att du har ju guldläge att bo hos din bror och se hur det verkligen är att leva i landet under iaf ett par månader, förutsatt att din familj kan följa med och bara ge upp sina liv samt hur ni ska göra med ert boende i sverige under tiden osv.

• Anonym

USA är extremt svårt att få bo i om du inte har jobbet och papper som garanterar jobb redan innnan

Svar på tråden Vill flytta till Florida.