• Magda7­3
    Äldre 24 Mar 14:01
    24407 visningar
    9 svar
    9
    24407

    Tradera *vad kostar det att annonsera egentligen?

    Hej!

    Tänkte sälja lite på tradera men hittar ingen information om hur mycket de tar i avgift. Finns det någon här som vet? Om jag har förstått det rätt så kostar det 10 kr att sätta ut annons plus 1 kr för bilden och sedan tar de provision, någon som vet hur mycket?

    Är det egentligen värt att sälja smågrejer? Känns som att de tar ut en massa små avgifter som gör att det inte blir värt, eller?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tradera *vad kostar det att annonsera egentligen?
  • Äldre 24 Mar 14:09
    #1

    kostar det 10 kronor att sätta ut annons? det visste jag inte.
    Jag vet att det kostar 1 krona per bild och per ställe man vill ha bilden publicerad, oftast 2-3 kronor när det gäller bilder.
    Sen tar de mer provision ju högre utropspris man sätter.
    Jag har inte kollat jättenoga vad de tar ut när jag annonserar, men det är värt det iallafall. Det är int emer än ett par kronor.

  • Magda7­3
    Äldre 24 Mar 14:52
    #2

    Tack för svar!

    Jag kan ha missuppfattat men det står såhär: "Välj hur länge objektet ska ligga uppe" och sedan "10 kronor i avgift oavsett annonslängd".
    Eller är det om man väljer längre tid än 7 dagar?

    Det där med provision ju högre utropspris man har visste jag inte! Då gäller det att ha is i magen då? Jag blir nästan sur; de borde ju tala om någonstans vad det (egentligen) kostar!

    Vad brukar du ha för utropspris?

  • Äldre 24 Mar 17:21
    #3

    Det där med "10kronors avgift oavsett annonsens längd", gäller om man trycker på knappen under där man själv kan välja datum och tid. Vill du tex att annonsen slutar onsdagen den 25:te klockan 15:00 så kan du välja det. Annars slutar annonsen på den dagen du har valt i rubriken ovan, på den tidpunkten när du satte in annonsen för första gången. Vi säger att du lägger in en annons 18:02 idag och vill ha annonsen i 7dagar, då slutar din annons nästa onsdag klockan 18:02.

  • Magda7­3
    Äldre 24 Mar 17:47
    #4
    jonnysbrud skrev 2009-03-24 17:21:41 följande:
    Det där med "10kronors avgift oavsett annonsens längd", gäller om man trycker på knappen under där man själv kan välja datum och tid. Vill du tex att annonsen slutar onsdagen den 25:te klockan 15:00 så kan du välja det. Annars slutar annonsen på den dagen du har valt i rubriken ovan, på den tidpunkten när du satte in annonsen för första gången. Vi säger att du lägger in en annons 18:02 idag och vill ha annonsen i 7dagar, då slutar din annons nästa onsdag klockan 18:02.
    Tack! Vad bra! Jag missuppfattade! Men så tänkte jag på det där med provision, tar de alltså betalt efter hur högt utgångspris man satt?
  • Äldre 24 Mar 18:59
    #5
    Magda73 skrev 2009-03-24 14:52:24 följande:
    Tack för svar!Jag kan ha missuppfattat men det står såhär: "Välj hur länge objektet ska ligga uppe" och sedan "10 kronor i avgift oavsett annonslängd". Eller är det om man väljer längre tid än 7 dagar?Det där med provision ju högre utropspris man har visste jag inte! Då gäller det att ha is i magen då? Jag blir nästan sur; de borde ju tala om någonstans vad det (egentligen) kostar! Vad brukar du ha för utropspris?
    utropspriset är ju jätteolika beroende på vad jag säljer :S
  • Magda7­3
    Äldre 24 Mar 20:10
    #6
    Limpelina skrev 2009-03-24 18:59:57 följande:
    utropspriset är ju jätteolika beroende på vad jag säljer :S
    Ok. Jag förstår

    Typ Boob amningströjor och mammakläder. 1 kr utrop eller?
  • Äldre 25 Mar 06:43
    #7

    Nja jag skulle nog sätta ett lite högre utropspris. Det brukar gå upp rätt bra just amningskläder och mammakläder. När du lägger ut annonsen så ser du hur mycket den kommer kosta osåltavgift och avgift vid sålt objekt. Det är enkelt när man kommer in i det :)

  • Magda7­3
    Äldre 25 Mar 19:57
    #8

    Tack för svar!
    Ska kanske kolla vad liknande objekt sålts för och satts ut för också. Hoppas att det är som du säger limpelina, att man kommer in i det.

  • Äldre 6 Feb 14:20
    #9

    Vad kostar det att annonsera på tradera?

Svar på tråden Tradera *vad kostar det att annonsera egentligen?