• Calles matte

Biomammor hur tänker ni?

Jag var ute på promenad med mina barn nu på fm och tror(!!!) att jag mötte mina bonusars mamma på vägen. Saken är den att jag har varit bonusmamma i 4 år nu och jag vet inte ens hur mina bonusars mamma ser ut. Har aldrig träffat henne och inte heller pratat med henne, trots att jag alltså bor på halvtid med hennes barn sedan så lång tid tillbaka.

Jag tycker detta är lite skrämmande egentligen och min tanke är att om mina barn någon gång i framtiden kommer att få en bonusmamma så kommer jag definitivt vilja träffa henne. Jag kommer också att göra allt jag kan för att få en så bra kommunikation som möjligt med henne. Trots allt skall hon ju leva med mina barn och då känner jag att det är viktigt att jag vet vem hon är och HUR hon är. Är det bara jag som känner på detta viset eller hur resonerar ni?

• Svar på tråden Biomammor hur tänker ni?
  • Anonym (biomamma)

Du tänker helt rätt.Mina bonusars mamma undviker mig fortfarande efter ett antal år.Men vad ska man göra när hon inte vill ha kontakt eller ens prata.

• Anonym

har inget intresse att lära känna den person mitt ex lever med. mina barn är bara där varannan helg och jag vet hur människan ser ut. jag vet också att hon satte på min fd sambo medans vi bodde ihop och känner ingen vilja att lära känna personen. mina barn kommer inte vara där oftare i framtiden heller utan kommer ha det umgänget dom har med sin far.

• Coppola

Det är ju helt sjukt att du inte vet ifall det var dina bonusbarns mamma du såg...

Jag är själv biomamma och mina barns pappa har en ny tjej och SJÄLVKLART ville jga träffa henne...det är min aboluta plikt och skuldighet emot mina barn, att ha reda på vem det är som tar hand om mina barn halva tiden.

Visst att man litar på pappan, men det är väl klart man vill veta....eller?

• Anonym (Bi/Bomamma)

Jaa, vad ska man säga?! Du har så rätt, jag har aldrig tänkt tanken att vad händer om jag möter mitt bonusbarns biom på stan?
    Jag vet inte ens om jag skulle hälsa, joo om bonusbarnet är med mig, men är jag själv så skulle jag nog bara gå förbi o hålla huvudet högt. Det är nämligen hon som inte vill ha kontakt med mig, ha tyvärr bara hälsat presenterade mig för/ på henne en gång!

• Anonym (biomamma)
    Anonym skrev 2009-03-24 14:21:57 följande:
    har inget intresse att lära känna den person mitt ex lever med. mina barn är bara där varannan helg och jag vet hur människan ser ut. jag vet också att hon satte på min fd sambo medans vi bodde ihop och känner ingen vilja att lära känna personen. mina barn kommer inte vara där oftare i framtiden heller utan kommer ha det umgänget dom har med sin far.
    "hon satte på min fd man"tror du att han inte hade en egen vilja?
  • Anonym (#2)

jo men man väljer sina egna handlingar. man tar inte en upptagen man som har småbarn. men han gjorde mest fel för man sopar rent farför sin dörr innan man bjuder in nån ny. nu gjorde han valet att göra som han gjorde så varför ska jag då bli tvingad att lära känna nån som jag inte vill? barnen gillar henne inte och jag anser att den lilla tiden barnen har med sin far så ska han vara med barnen men så är det inte. dom har bättre kontakt med min nya än med deras egna far. ledsen att det blivit som det blivit men nu funkar det i alla fall. vi pratar väldigt sällan med varandra, så ingen risk att vi bråkar mer.

• M Y L F

Jag har varit väldigt bestämd på att jag vill lära "känna" min FD nya tjejer om det är så att det är seriöst. Tycker att det är konstigt om man inte känner till varandras yttre och förhoppningsvis kan ha en någorlunda god kommunikation som vuxna bör klara av.

• Anonym (biomamma)

Anonym (#2) skrev 2009-03-24 14:37:37 följande:

jo men man väljer sina egna handlingar. man tar inte en upptagen man som har småbarn. men han gjorde mest fel för man sopar rent farför sin dörr innan man bjuder in nån ny. nu gjorde han valet att göra som han gjorde så varför ska jag då bli tvingad att lära känna nån som jag inte vill? barnen gillar henne inte och jag anser att den lilla tiden barnen har med sin far så ska han vara med barnen men så är det inte. dom har bättre kontakt med min nya än med deras egna far. ledsen att det blivit som det blivit men nu funkar det i alla fall. vi pratar väldigt sällan med varandra, så ingen risk att vi bråkar mer.
    "man tar inte en upptagen man som har små barn"har han fortfarande inte en egen vilja?Är du möjligtvis bitter för att han valde en annan kvinna?
  • Anonym (#2)

nej jag är inte bitter. har ett liv tusen gånger bättre nu men när han kommer till mitt hem och inte visar nån respekt för min nya som dessutom tar hand om hans barn mer än han själv gör så varför ska jag vara snäll och möta hans???
    har en underbar ny man som älskar mina barn mer än deras egna bio. far faktiskt. han tar ledigt från jobbet för att vara med dom, han ägnar hela dagarna när han kan med dom. han hämtade dom tidigare fast vi inte bodde ihop. när dessutom den nya försöker hälsa på den gamla så vägrar han svara. jag och exet var inte vänner innan vi blev tillsammans och därmed inte vänner efteråt. vi lever varsitt liv och jag trivs bra med det.

så nej jag är inte bitter över hur det blev, mer sur att jag inte drog tidigare.

• Anonym (biomamma)

Anonym (#2) skrev 2009-03-24 14:37:37 följande:

Har du möjligtvis hjälpt till att få dina barn till att inte gilla den nya.Det kan ju lätt bli så om du själv inte har intresse för att lära känna henne.
Svar på tråden Biomammor hur tänker ni?