Anonym skrev 2009-03-25 00:49:35 följande:
Tja, mitt barns pappa byter lite då och då. Har ingen aning om han har n relation ens just nu. Han träffar sin son ca 2 dagar varannan månad och då alltid här (själv bor han 30 mil bort)Fast tidigare har jag gärna velat träffa hans flickvänner, men han har inte velat....
Din situation ser ju ganska annorlunda ut. Kanske inte är så viktigt att introducera "flickvänner" som barnen inte lever med utan bara träffar enstaka gånger (om ens det). I så fall skulle det ju nästan krävas att man introducerar alla nya människor man väljer att umgås med i sällskap med barnen och det känns ju lite överdrivet. Men som i vårt fall, där jag trots allt lever med barnen halva tiden sedan flera år tillbaka, jag är gift med deras pappa och vi har två gemensamma barn så vårt förhållande är ju inte bara " nåt tillfälligt", det känns som en annan grej.
Jag är absolut inte ute efter att alla måste vara vänner eller umgås heller för den delen, men att träffas och kunna kommunicera med varandra känns ju i alla fall rimligt. Jag kommer troligtvis inte att vilja umgås privat med mina barns lärare eller dagisfröknar heller, men jag kommer definitivt att vilja kunna prata med personer som har en så stor roll i mina barns liv.
Sen var det någon som skrev att det är två sidor av det hela, bonusmamman måste ju också vilja träffa biomamman, och självklart är det så. I mitt fall skulle jag inte alls ha något emot att ha kontakt med biomamman, men jag kan ju inte heller påstå att jag har gjort någonting för att inleda någon form av kontakt. Är helt enkelt rädd att det inte skulle tas särkilt väl emot med tanke på det jag har fått höra att hon tycker om mig...