• BusHanna

Orgasm = Missfall

Hej!

När man får orgasm så får man ju muskelsammandragningar.

Finns det en risk för att man ska få missfall ifall man onanerar under graviditeten eller får orgasm vid samlag?

Jag får kraftig orgasm sk fontänorgasm och undrar om det är någon som har några erfarenheter ang orgasm under graviditet?

/Hjälp!

• Svar på tråden Orgasm = Missfall
  • Den som Längtar

läste bara för någon dag sedan att orgasmer tyvärr ökar risken för missfall, det va vetenskapligt bevisat,

tyvärr

• MissLaila

Hmm skulle vara konstigt, jag hade kraftig sexlust under min grav med sonen och han föddes frisk, gick tom över tiden och ändå fick jag många härliga orgasmer under grav.. Däremot fick jag en blödning när jag va i v 13 och då avrådde dom oss från att ha sex på några dagar pga av att mina slemmhinnor hade blivit irriterade.. Det står överallt annars att sex inte kan skada ett barn..

• Namaste72
    Den som Längtar skrev 2009-03-25 13:39:18 följande:
    läste bara för någon dag sedan att orgasmer tyvärr ökar risken för missfall, det va vetenskapligt bevisat, tyvärr
     Var läste du det? Har du någon länk?
    { I am always willing to learn, however I do not always like to be taught }
  • Den som Längtar

hej, MissLaila,

självklart så får inte alla missfall av orgasm, men det kan däremot påverka det och det finns risk för det. men ja skulle nog själv inte vara så rädd för just orgasmer.

men sex i största allmänhet är inte farligt nej

• MissLaila
    Men man får väl inte missfall utan att det är något fel?

Om du får ett missfall så är det pga av att din kropp stöter bort det eller för att det är fel på barnet. Kan ite tänka mig att sex kan påverka ett missfall.. Isåfall så skyndar väl sexet bara på ett missfall som redan är på G..?
  • Den som Längtar

själva sexet kan inte ge missfall, men dock en orgasm då en orgasm gör att slidväggarna "krampar" och detta KAN (behöver absolut inte) leda till missfall då ägget "stöts ut"

• Den som Längtar

Jag kan juh självklart inte garantera dig att det stämmer till 100% då jag själv inte är vetenskapsman eller liknande men berättar bara vad jag själv läste

• jessicacarlsson

Min läkare och barnmorska sa klart och tydligt till mig att mitt missfall va inte "mitt" fel.
    Dom sa att man kunde ha sex, bära tvättkorgar osv för om de har borrat in sig odentligt så skall de sitta där.
    mitt sista missfall hade jag inte ens sex pga att min man va uppe i norge och jobbade men de åkte ur ändå så jag tror inte så mycket på de där.
    Därimot har jag hört att om man får blödningar så skall man avstå i från sex till blödningarna har upphört för då är tappen inte riktigt stängd.
    jag har ändå haft 4 missfall allt som allt och 3 barn + de.
    Om läkarn hade trott att mina missfall berodde på sex så hade dom upplyst om detta tycker man.

• Miraklet09
    Dimitra skrev 2009-03-24 16:14:24 följande:
    Om MF-risken ökade så skulle kroppen inte ge en orgasmer i sömnen som är så vanligt när man är gravid
    tack fick man svaret att man inte är onormal {#lang_emotions_embarassed}
     tänkte fråga i tråd varför man fått så konstiga drömma och sådär
     känsla av orgasm när man sover, hahaha pinsamt men
    E
Svar på tråden Orgasm = Missfall