• majblomman80

Har så stor mage (v17)?

Hej,

Är det måna som har stora magar i v.17? Jag har jättemage. På kvällarna ser det ut som jag är i 8e månaden.
    Vad beror det på att man har så olika magar? Jag är ganska svank-ryggig, kan det ha sin orsak? Eller bär jag på twins?
    Var iofs ganska smal om midjan innan magen är extreeem!!

• Svar på tråden Har så stor mage (v17)?
  • Smilla 78

Min mage nu i v.15 är lika stor som den var i v.21 förra gången, dessutom är magen större på kvällen. Den sväller lite extra då

Lycklig mamma till Neo 2 år! Bf 15/9 2009
  • majblomman80

ja den gör ju verkligen det.....
    Beror det på hur livmodern ligger, hur stor magen är?

• Frida87

Är oxå i vecka 15, å min mage är typ lika stor som min var runt vecka 25 med dom andra:P Känns som en mega mage

• Lina 1978

Jag är i vecka 11 och jag ser ut att vara i 7 månaden. Detta är min andra graviditet. Något samband kanske om jag inte har tvillingar i magen. Puh det hade varit jobbigt :P

• Anusha

jag àr i v. 17 och har oxà ganska stor mage. Har en kompis som ligger "fòre" mig o har mycket mindre mage... det àr fòrsta barnet fòr mig.

Hur har er viktuppgàng sett ut? Jag gick upp 2 kg fram tills fòr 2 veckor sedan. Men nu har jag gàtt upp nàstan 1,5 kg pà de senaste 2 veckorna!! Ska det rasa ivàg sà snabbt?
    Dessutom har magen vàxt till sig ordentligt under dessa 2 veckor...

• Majan78

Kul att höra att det är fler... känner mig jättegravid i v 18 och väntar med spänning på UL på måndag för att se om det är tvillingar eller en elefant! Andra barnet, och visst växer magen fortare denna gång, men det känns ganska enormt. Ser främst på kvällen ut som v 24-25 eller nåt. Tror däremot inte att jag gått upp så mycket i vikt, bara magen som växt.

♥ Go´ungen 12/2-07 ♥
  • Anusha

En liten fràga... jag har de senaste 3 dagarna upptàckt att jag fàr ont i magen (làngt mer vid sidorna) och lite i njurarna nàr jag sitter ner lànge...
    Sà lànge jag sitter ner kànner jag inte sà mycket men nàr jag reser mig sà gòr det fruktansvàrt ont.
    Har ni varit med om det? Eller borde jag gà till bm fòr att kolla upp det?

• kallemajken

Jag var på ul igår och då förklarde bm att tarmarna trycks upp det är därför magen blir så stor. Min mamma trodde jag hade tvillingar men tack och lov var det bara 1.
    Har nog redan gått upp 5 kilo börjar bli lite smått nervös haha

Heja för våra stora magar

• Candra

Finns bild i mitt album från när jag var i vecka 18.. Folk trodde jag var mycket längre gången än så.

• Cornbread

har bilder i mitt galleri, kunde inte ta bilder innan vecka 21 då magen var platt men kika

• LillaJoh
    Anusha skrev 2009-03-25 09:32:37 följande:
    En liten fràga... jag har de senaste 3 dagarna upptàckt att jag fàr ont i magen (làngt mer vid sidorna) och lite i njurarna nàr jag sitter ner lànge...Sà lànge jag sitter ner kànner jag inte sà mycket men nàr jag reser mig sà gòr det fruktansvàrt ont.Har ni varit med om det? Eller borde jag gà till bm fòr att kolla upp det?
    Du tror inte att det är början till foglossningar då? Jag har liknande och var hos en osteopat igår. Hon sa att det var foglossningar.
  • Bakar

jag har gått in i v15 idag och min mage är enorm.. jag vet att det bara är en där inne har avrit på tidigt UL men man kan tro att jag ska ha två eller tre.. jag va ju tjockis innan jag blev gravid men nu har jag en hård mage och den börjar under brösten och bukta ut.. hel galet ju!!

• Smilla 78

Har gått upp 7,5kg så långt, samma viktupgång som förra gången. Är säker på att jag landar på 30kg igen, men det försvann ju på 3 månader utan bantning så jag är inte orolig

Lycklig mamma till Neo 2 år! Bf 15/9 2009
  • Anusha
    LillaJoh skrev 2009-03-25 10:05:43 följande:
    Du tror inte att det är början till foglossningar då? Jag har liknande och var hos en osteopat igår. Hon sa att det var foglossningar.
    Hur ska man bete sig med foglossningar? Kan man kòra pà som vanligt eller màste man pausa?
  • Lina 1978
    Anusha skrev 2009-03-25 11:13:55 följande:
    Hur ska man bete sig med foglossningar? Kan man kòra pà som vanligt eller màste man pausa?
    Har du foglossning kommer du nog inte kunna köra på som vanligt helt o hållet, jag jobbade på men haltade som bara den. Jag fattade inte att det var foglossning och ingen sa det till mig heller. Vid vissa tillfällen låste sig kroppen så jag kunde inte ens ta ett steg. Då får man stå still en stund o sen släpper det. Hoppas du slipper det för det gör väldigt ont.
Svar på tråden Har så stor mage (v17)?