Inlägg från: SusannaT |Visa alla inlägg
  • SusannaT

Nu behöver jag verkligen er stöd. jag håller på o smäller av snart.. jag orkar inte med fler "vänner" som säger helt plötsligt efter allt jag ställt upp att jag inte är stöttande och ditten och datten.. messade en kompis o frågade om jag hade gjort henne sur eller ledsen eller arg eftersom jag inte hört nå från henne på ett tag.. och hon verkar inte vilja messa mig tillbax när jag skriver till henne.. men så fick jag svar. att hon va inte arg men hon tycker bara att jag har varit ostöttande... vadå ostöttande?!!!!! hur mkt mer ska jag göra än o säga att allt kommer ordna sig oavsett vad.. visst att jag varit emot hennes karl efter allt illa han gjort. men jag har fortfarande sett det från hennes sida och pratar igentligen bara om henne o barnen. att skulle hon bli ensam så klarar hon sig. för att hennes familj o jag finns där..

jag har blir så trött på folk som tar mig förgivet.. jag vill ha ett eget liv oxå. jag ställer jätte gärna upp och lyssnar o stöttar. men man måste oxå tänka att jag är en människa. och jag tror att man måste uppskatta och värdera andras stöd. vilket inte den här personen gör.

• SusannaT

Karro87: fredags: jimmys pappas lördags: först jimmys mamma och sen hem till jimmys pappa. söndag: en sväng till syrran. och idag har jag mått pyton och jimmy ska till balsta strax.

• SusannaT

karro87: nej jag pallade inte, mådde riktigt illa. första gången under den här graviditetet som jag höll på o kräktes. :/ så ringde P o frågade om det va ok att vi skulle fira henne en annan dag. vart en vilo dag ist för min del. eller ja vilo dag o vilo dag. Isabelle va otrolig mammig så vart inte mkt till vila. :/ men men. ba bita ihop o se glad ut. vad gjorde ni igår då?

nähe om man ska börja fixa iordning sig. praktiks veckorna börjar idag.

• SusannaT
    babyfelicia skrev 2009-04-14 08:48:17 följande:
    felicia tackar för gratulationerna.. susannat: synd att ni inte kunde komma mn förstår dej har ju sj rent ut sagt haft ett helvete vissa dagar (om man får säga så) så jag förstår dej..ni får komma när d känns bättre..så kan barna busa lite..
    tack. :) jaa vi kommer absolut över. men hoppas hon hade det roligt endå. :) med dom andra barnen. :)
    Karro87 skrev 2009-04-14 10:09:17 följande:
    God morgon... Idag var det dags för dagis igen, både Elina och Ida var svåra att lämna idag men det är bara för att dom har vart långlediga då är det alltid svårt att lämna dom... Så nu sitter jag här och njuter av att det är lungt här hemma.. Ska ta och sätta ut lite kläder till en tjej som kanske vill köpa lite.. Får se hur mycket jag orkar sätta ut idag... SusannaT: Jobbigt att du mår så dåligt, så jag förstår att du inte orkade göra någe igår utan bara ville vara hemma och ta det lungt.. Jobbigt att hon är så mammig också när du inte mår bra... Hoppas att det känns bättre idag och att du orkar fullfölja din praktik... Igår så rensade vi källaren på en massa saker, så nu är det nästan tomt där nere så det är skönt.. Slängde en massa kläder och skor som vi inte ville ha plus att det var hundra år gammalt kändes det som.. hehe så vi hade fullt upp igår ändå...
    ja jag tror hon e mammig för att hon kanske känner på sig att hon ska bli stora syster. hehe jaaa du. jag känner redan efter första dagen att jag e helt slut o ont i huvet. det va en ny som grät o skrek o gnällde HELA dagen. så nu har jag liiiiite ont i huvet o världens humörsväng :P och så måste jag orka mig till mina föräldrar för att ta in posten. dom kommer hem imorgon kväll/natt. såååå skönt. slippa den där postansvaret.
  • SusannaT

karro87: ja det kan vara det oxå,, mammig är hon iallafall. asså nu har jag somnat jätte tidigt flera dagar i rad. jag känner att jag inte orkar hålla mig vaken. endå skulle jag behöva sätta mig o plugga.. rena pinan. men men. får väl sitta hela helgen med EXA2. =/

• SusannaT
    Tvåbarnsmamma86 skrev 2009-04-17 09:32:19 följande:
    SusannaT: Har du fått svar på många tentor? Vet du när salstentorna kommer? Ten1 och Ten2?
    nä ba på ten1 och den där man skulle göra på klok. vi håller på o väntar på svar från ten2.  salsten2 den 11e maj och ten1 22 maj.
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-17 09:52:22 följande:
    *suck* mina studier går inte alls som planerat just nu. Komvux drar ut på min ansökan hela tiden så nu är det bara 8 veckor kvar tills jag måste ha min kompletterande kurs klar. Och den ska man egentligen läsa på 10 veckor... Susanna: läste nyss din blogg. Såg att ni fått en tråkig skattesmäll. Hoppas det fixar sig! Här fick vi också en rejäl en som väl ska lösa sig på nått vis... Om inte annat som med hjälp av makens föräldrar.
    tråkigt att du fortfarande inte fått besked än. :(  ja tyvärr. men vi ska ringa och kolla om vi får delbetala annars har min pappa lovat att han hjälper oss så delbetalar vi till honom ist. hoppas det löser sig för er oxå.
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-17 18:46:44 följande:
    Här hoppas vi också på delbetalning. Vartannat år ungefär råkar maken på en skattesmäll. Men aldrig som detta år... Vi har ännu diverse avdrag som ska göras. Men det kommer ju bara minska den inte få bort den. Svårt att få bort 52 000
    OJ. :O det va inte lite det.  jaa då måste ni kunna delbetala. inte ens om det är två med bra lön har råd med så mkt på en gång.
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-18 07:29:37 följande:
    Mmm... Pratade med min svärmor och kom överrens om att göra avdragen och sen berätta för henne hur mycket som var kvar. Sen ger hon oss ett räntefritt lån som vi sen betalar åt henne. Så då slapp vi det problemet.
    ok men skönt att det fixar sig.  men hur kommer det sig att det e SÅ mkt att betala? iofs så förstår jag inte varför min sambo blir tvungen att betala så mkt  heller. jag hade inte så farligt som jag tänkte betala nu när nästa löning kommer.
Svar på tråden Studenter i eskilstuna??