Inlägg från: SusannaT |Visa alla inlägg
  • SusannaT

Studenter i eskilstuna??

FamiljenEriksson skrev 2009-04-18 08:43:58 följande:
    Han fick en rejäl löneökning men han betalr fullkomligt fel skatt. Alldeles för lite... Och vi som skulle åka till thailand i vinter med mina föräldrar och min syster med familj... Kan man ju fortsätta drömma om just nu.
    hm ok. det där är lite farligt. tycker företagen ska ta den ansvaren att ta rätt mängd skatt.  tycker jag iallafall. tråkigt att ni inte kommer iväg dit heller. :(
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-18 10:05:53 följande:
    Mmm... Han bytte arbete ifjol och fick då löneökning. Här har vi en sjukling igen. Lillan Fick en ordentlig feber smäll inatt. Hon stod plötsligt inne på vardagsrumsgolvet och yra om att pappa var borta. Skulle leda henne tillbaka i säng när jag kände hur skållhet hon var. Bara ånga om henne. Dos alvedon fick hon och sen tillbaka i säng igen. Obehagligt när dom får sån feber dom små. Nu sover hon igen...
    ok. ja jag har för mig att får man inkomst från fler ställen så finns det risk för återbetal skyldig. för jag har ju bara haft mammapenning och a-kassa. och sen från  fk när jag gick på jobb sökar kurs. så jag har ju inte jobbat. och igentligen inte kunnat påverka min skatt så speciellt mkt.
    stackaren inge roligt när dom små blir sjuka. :( hoppas hon e bättre imorgon. krya på henne!!
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-18 15:18:30 följande:
    Idag har hon varit hyfsat. Hon fick sin nya cykel idag så just nu tränar hon för fulla muggar. Hon blir lite arg på den mellan varven men sen tar hon nya tag igen
    vilken tur. :) aaaw :)
    Tvåbarnsmamma86 skrev 2009-04-18 21:10:20 följande:
    SusannaT: Jag har anmält mig till båda salstentorna. Hoppas jag hittar alla papper och böker som behövs bara.
    ok då kommer vi ses där :) jag e lite nervös över dom där salstentorna. nu när man är van vid hemuppsatser. :)
  • SusannaT
    Tvåbarnsmamma86 skrev 2009-04-19 20:25:26 följande:
    karro87: Det måste jag ha missat. Nej inget jobb på parken för mig. Hur gick det för dig? SusannaT: Ja det är lättare att sitta med bökerna än att inte ha något alls. Men nu skriver man salstentorna anonyma så ingen ser hur bra eller dåligt det går. Ses där:)
    jaså. va bra. :) då vart man lite lugnare iallafall. :)
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-21 14:30:10 följande:
    Jaaaaa! Äntligen ett steg framåt i mina studier. Jag är så tjatig så nu försöker dom hitta alla lösningar dom kan
    håller tummarna för dig. :)
  • SusannaT

här har vi haft eller ja JAG har haft fullt upp. Isabelle fick vårat rum och vi tog hennes. vart faktist jätte bra. fast jag vart lite skeptisk när jag väl hade börjat lassa ut allt från hennes rum. hehe. typiskt mig att bli rastlös. :)

• SusannaT

Xandra86: hehe eller hur. :) men bra vart det. för oss gör det absolut inget att vi fick ta det mindre rummet. vi sover ju endå bara där. :)

• SusannaT
    Tvåbarnsmamma86 skrev 2009-04-27 09:21:46 följande:
    SusannaT: Det är sant. Vi tänkte också bytta rum med barna men då måste vi tapetsera om eftersom dom nu har ett riktigt barnrumstapeter. Och dom skulle höra johan eftersom han sitter i rumet brevid så dom får ha det lilla tyvärr:( I dag ska jag till proffice. Jag hoppas att det ska gå bra. Sen så hoppas jag att jag får vagnen såld en som ska komma i eftermidag. Sen så kommer busfröna hem och då blir det lek:) Vad ska ni andra göra i dag?
    ok ja vi har ju rosa i lilla rummet. men vi tänkte att när vi har ork och tid så ska vi måla om där. blir väl till sommaren. vi får väl se. vilken vagn ska du sälja? vi ska sätta ut våran Nintendo DS. vi spelar inget på den. den va roligt i en månad. sen dess har den la legat i fodralet. idag blir det plugga plugga.. måste in med exa på måndag. och har en del kvar att skriva.
  • SusannaT
    FamiljenEriksson skrev 2009-04-27 16:59:31 följande:
    Idag kom äntligen mina papper så nu är det bara att fylla i dom och skicka dom till strängnäs
    va skönt :D *tumme upp*

Xandra86:ok. jo jag vet. vi har oxå sålt av mkt. o har en MASSA som igentligen borde säljas som står o skräpar men har inte haft orken att sitta med det nu. ja vi har mario bros och playground till vårat. men vi har helt tröttnat på den. jag har ingen tid till att sitta och spela. och J sitter mest framför xboxet o spelar om han spelar. just nu blir det inte sååå mkt det heller. men kom förbi så kan du få kopiera. annars kan jag skicka hela studieplaneringen om du vill. har den kvar på mailet. en exa på måndag, sen e det salstenta1, klok uppgift plus basgruppsuppgift som ska lämnas in. om tenta på ten2. jag skulle ba komplittera lite på diskussionen. han va inte helt nöjd. sen va det nån exa i juni. ja vi har gjort muntliga. ska du jobba nå på blomaffären? hör av dig om du vill kolla igenom planeringen så vet vi vilka böcker till vad.
  • SusannaT

Xandra86: ok ska kolla om jag hittar studiehandleningen så skickar jag ten och exa papprena till dig. hade vi haft pengar hade vi handlat men just nu går allt till räkningar och mat. inte mkt till nöje.

Svar på tråden Studenter i eskilstuna??