• Mrs Firren

BF okt-dec 2008 Umeå?? (FEMAN)

Ny tråd! Hej alla "gamlingar" och välkommen om du är ny och vill haka på. {#lang_emotions_laughing}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-01 09:24
    Hmmm...får se hur det här blir.

*TRÅDBEBISAR*
    24/9 Serefine/Josefine, 1:a barnet (August, 49cm, 2886g)
    11/10 Moyo/Johanna, 1:a barnet (flicka, 48cm, 3075g)
    14/10 oma/Alexandra, 2:a barnet (Ted, 49 cm, 3350g)
    25/10 Pricessan/Victoria 30 år, 1:a barnet (Tilde, 51cm, 3890g)
    29/10 Auris, 3:e barnet (Sara)
    30/10 Molly25/Terese, 2:a barnet (Elin)
    30/10 Kickan, 2:a barnet, 24 år (June, 55cm, 4550g)
    9/11 TheMi, 1:a barnet (Julia, 50 cm, 3415g)
    15/11 Sofi81/Sofi, 1:a barnet (Hugo, 52 cm, 3580gr)
    20/11 ÄlskadeLiten/Helena 27år, 1:a barnet (Ella, 52cm, 3910g)
    21/11 Neagumman, 1:a barnet (flicka)
    23/11 Amandah, 2:barnet (Joar, 49 cm, 3365g)
    2/12 Wren, 1:a barnet (flicka, 51 cm, 4000g)
    5/12 ImagineThis/Alexandra 24 år, 1:a barnet (Oliver, 50cm, 3420g)
    7/12 Jemmah/Jenny, 2:a barnet (Greta, 51 cm, 3505g)
    14/12 Skabb/Johanna, 1:a barnet (Dis, 52 cm, 4475g)
    16/12 IsaCMoJs/Maria 26 år, 1:a barnet (Moa, 50 cm, 4435g)
    18/12 Mrs Fisk/Therese 33 år, 1:a barnet, (David, 49 cm, 3035 g)
    22/12 Kajsa/Caroline 28 år, 3:e barnet (Mio, 51 cm, 3755g)
    23/12 Huma9297/Gunilla 33 år (1:a barnet, Sigrid, 49 cm, 3305 g)
    26/12 Seanna/Sanna 31 år, 1:a barnet ( Aliya, 50 cm, 3450 g)
    30/12 Slania/Marlene 26 år, 1:a barnet (Meja, 51 cm, 4195 g)
    5/1 Salza/camilla 29 år, 1:a barnet (Love, 48 cm, 3145g)
    5/1 Anniepannie/Annie 35 år, 1:a barnet (Melker 54 cm, 4385 g)
    16/1 Bev, 1:a barnet (flicka, 50 cm, 3360 g)
    17/1 zoi/Rebecca 32 år, 2:a barnet (Vie, 49 cm, 3215 g

• Svar på tråden BF okt-dec 2008 Umeå?? (FEMAN)
  • Moyo
    Mrs Firren skrev 2009-05-27 07:54:57 följande:
    Moyo - Nä, skrikig bebis får du allt behålla själv. Men jag är ev intresserad nån dag när hon är gladare.
    Typiskt!
  • Sofi81

Vi har äntligen fått tillbaka våra nattsömn, jag är mycket nöjd, behöver bara gå utt 2-3 gånger för att stoppa in nappen och möjligtvis ge H lite vatten. Imorse vaknade han kl 5 för att äta välling och sen somna om till kl 6.30 så det var helt okej.

Nu sitter han här på golvet och försöker få upp mattan i knäet Så han är lite arg eftersom han sitter på den med!!!

Nästa gång det blir fika kan vi väl ta en annan dag än torsdag! Jag skulle också vilja komma ju, var ju så längesedan vi kom iväg på nått fika.

• Mrs Firren

Fikatjejer! Jag funderade på om jag skulle sno ihop en soppa (broccoli, blomkål) och lite bröd till det. Skulle det funka? Lunch ska vi ju äta allihop...

Vi har inte sagt nån tid. Men kl 13 brukar ju funka.

Fika, torsdag 28/5, hos Mrs Fisk

Mrs Fisk
    Seanna
    Salza- nästan säkert
    imagine this
    IsaCMoJs
  • ÄlskadeLiten

Mrs fisk; Fika hos dig låter trevligt.. Ska vi ta med oss lite fika a´la knytis nu när det blev lite hastigt påkommet?? Det är ju lätt ordnat!

Fika torsdag hos Mrs Fisk;

Mrs Fisk
    Seanna
    Salza- nästan säkert
    imagine this
    IsaCMoJs
    ÄlskadeLiten

Moyo; se till att maken fixar bilen PRONTO så du oxå kan va med imorgon, eller är det du som ska laga bilen?

Sofi; Nästa fika tar vi en annan dag än torsdag så du oxå kan va med såklart!

• IsaCMoJs

Moyo: Du får nog behålla henne själv för jag tror att du skulle sakna henne om hon for!{#lang_emotions_undecided}

Mrs Fisk: Nä Moa lägger sig bara på mage eller vänder sig runt men kryper inte! jag kommer nog att ta med mig mat om det inte känns dumt för dig eftersom att jag äter annorlunda än alla andra, är det ok?

Sofi:Åh så skönt att det går åt rätt håll! Jo det är kul att se vbilket humör de får när det inte går som de vill {#lang_emotions_smile}

Äntligen är hon här, vår älskade Moa
  • Moyo

Älskade Liten:
    Pffff, jag tror jag skrattar på mig ... jag som ska laga bilen - I don't think so! Haha! Nä, maken fick tok-il att slipa rost och vill inte att jag ska skita ner de vackert nedslipade ytorna innan han har hunnit måla. Han får allt fixa tonight!

• Sofi81

Moyo - Jag rör inte heller bilarna när det gäller lagning ocså, jag far till svärfar :-P Han är kanon på sånt, varje gång vi åker dit får vi bilen tvättad dessutom! Snacka om lyx.

• Moyo

Isa:
    Helt allvarligt så funkar det toppen att lämna lilla M ett par timmar - inga problem. Förra veckan var ju mormor barnvakt medan jag var till Ske-å och det var så skönt att få göra/prata om nåt annat för en gångs skull, men det är klart man är lycklig när man kommer hem igen till en så liten kramis.

• salza79

Hjälp alla ni som ger/ har gett smakisar. Igår fick Love sin första smakis blåbär i dag tänkte jag testa potatis men måste jag nu ge smakisar varje dag eller kan man ha ett uppehåll på några dagar?
    Vill att han ska flaska på heltid ett tag till då det är så mysigt. Kan man hålla på med smakisar i flera veckor eller måste man börja ge riktiga portioner?
    Känner mig lite villrådig som ni kanske förstår

• Moyo

Salza:
    I början så bjöd vi på smakis när det passade oss, var vi ute så hoppade vi över och bara flaskade i stället.

Låt Love bestämma när han är redo för att öka sitt "riktig-mat"-intag. Hos oss gick det undan för M hatade att både äta mat OCH flaskas samma mål, andra gillar testandet och gillar att gå tillbaka till sin vanliga mat efteråt.

De säger är att man ska hålla sig till bara ett livsmedel flera dagar för att se om de reagerar på nåt, men vi kombinerade tex både potatis och plommonpuré redan från början. Hade hon reagerat hade man väl fått ta bort båda och testa ett i sänder sedan tänkte jag.

Svar på tråden BF okt-dec 2008 Umeå?? (FEMAN)