• HjärterEss

Väljer du skånemejerier framför arla?

Är det bara jag som är urförbannad på både citygross och coop som tagit bort vårt fina, nyttiga skånemjölk? Jag har inte handlat i någon av dessa affärer sedan vårt skåne mjölk inte går att köpa där. Senast igår var jag på Netto, och likadant där. Bara arla produkter. Är SÅÅÅ trött på detta.

Handlar enbart på Ica Maxi på grund av att någon fiskmås till chef beslutade att ta bort skånemejerier.

Hur har ni andra skåningar ställt er i frågan? Och hur har ni agerat?

Har inte hört så mycket från andra kunder och undrar är det bara jag som reagerar så här?

Skriv gärna era synpunkter och åsikter!

• Svar på tråden Väljer du skånemejerier framför arla?
  • Fredrik Al

Vad är det som är så speciellt med Skånemjölk? Har den någon hemlig ingrediens, som vi övriga inte får ta del av.{#lang_emotions_smile} Tycker annars att det inte är så viktigt vilka som gjort mjölken, så länge den är svenskproducerad!

• LillaZ

Jag tycker faktiskt att på något jävla vänster så är skånemjölk godare än Arla. :) Och jag köper den fortfarande. Varför har dom tagit bort den i de större affärerna?

• Småtokig

Om jag får välja så blir det helt klart skånemejerier. Tycker att deras mjälk har en bättre smak än arlas. Men då jag bor i Blekinge och det i våran stad endast är Willys som har den och vi normalt sett handlar på Maxi så blir tyvärr inte så ofta som jag köper.

♥Albin 20070116 ♥Mini BF 090424♥
  • HjärterEss

Idioti enligt mig att dom tog bort vårat skånemjölk. Jag vill inte ha arla. Vi har i alla tider haft vårt mjölk och våra produkter, och helt plötsligt beslutar någon att sluta sälja produkter från skånemejerierna och istället sälja arla.

Jag är inte intresserad av att köpa arla mjölken och dess fumliga förpackning. Kände inte ens igen mig alls bland produkterna, man visste inte vad som var vad där bland hyllorna.

Sedan så förstår jag inte varför mjölken och allt annat ska transporteras långa vägar, för att först importeras från alla europas konstiga hörn, för att köras till skåne och dess invånare, när vi redan har närproducerade mejeriprodukter. Handlar allt om pengar nu för tiden.

Ja, som sagt tacka gud för Ica Maxi.

Ingen skåning här???

• Tasha78

Jag tycker också att skånemjölken smakar bättre fast det är kanske bara en inbillning eftersom man alltid haft den

• linjes

Här dricks varken arla el skåne,här dricks millko

• Tasha78

glömde säga att t.o.m min katt tycker bättre om skånemjölk än arla

• HjärterEss
    Småtokig skrev 2009-03-25 15:30:25 följande:
    Om jag får välja så blir det helt klart skånemejerier. Tycker att deras mjälk har en bättre smak än arlas. Men då jag bor i Blekinge och det i våran stad endast är Willys som har den och vi normalt sett handlar på Maxi så blir tyvärr inte så ofta som jag köper.
    Nu hänger jag inte med här. Menar du att Ica Maxi INTE säljer skånemejeriers produkter så som mjölk i er affär??

Här är det BARA Ica Maxi som fortsatt sälja skånemejeriers produkter. Och detta har gjort att deras omsättning ökat ganska rejält, de har tagit många kunder från de andra konkurrerande affärerna bara pga deras fiskmås beslut.
  • presens konjunktiv

Nu handlar vi oftast på Ica ändå, men nu lär det bli ännu mindre Coop och andra ställen. Jag vill ha så närproducerad mat som möjligt, och ser ingen anledning att köpa mjölk som har fraktats över halva Sverige.

Bad grammar makes me [sic!].
Svar på tråden Väljer du skånemejerier framför arla?