• red rose 06

soffan , MONZA, mio?

ngn som har denna divan soffan , från MIO?

är ni nöjda??

• Svar på tråden soffan , MONZA, mio?
  • Minikatt

Vi har den och är jättenöjda Förutom att tyget är väldigt klösvänlig enligt våra katter som ibland använder den som klösbräda :-P Men annars är den både snygg och bekväm att sitta i. Superskönt att kunna slänga upp benen på divanen

• red rose 06

oki, hur e tyget... har en 2 åring som kan spilla lite välling... gå det att torka av?

• vi och pyret

vi har en sådan.
    Det mesta går att torka av=) (har en kräkbebis).
    Men den ser inte rolig ut, vi har haft den ett år och kuddarna är nedsuttna och ser allmänt oformliga ut. ( Vi är två vuxna som normalanvänt den). Så vi är jättebesvikna och funderar faktiskt på att gå till Mio och fråga om den verkligen ska se ut så.

• red rose 06

vi o pyret...

oj låter inte kul!

vi har en soffa från mio nu med. den heter kingston.
    är ocksa lite nedsutten o så som du beskriver...
    har knappt haft den ett år....
    men hur reklamerar man en soffa???

• Lequisha

Min svärmor var och tittade på en sådan åt oss, då vi inte bor i sverige men kommer beställa möbler därifrån snart.
    Hon rekommenderade den inte pga vad som kändes som dålig kvalitet.

• Nessii

Jag satt i en Monza för någon vecka sen. ett par kompisar har den.. O jag tyckte att den var obekväm.. Ryggkuddarna gör att man får fel belastning i ryggen o det kändes som om man satt i en nedförsbacke..

Vi har däremot beställt en soffa som heter Variant från Mio o den var bra mycket bekvämare... Lite dyrare.. Men en byggbar modell som gör att du kan få precis som du vill,.

• vi och pyret

red rose 06

Vet inte om man kan reklamera, de säger säkert normalslitage. Men tänkte iaf visa upp vad det är de säljer. När vi köpte den så frågade vi säljaren om vi skulle vänta lite och välja en dyrare modell på soffa hos dem, just för att få bättre kvalité. Vi ville ju ha en soffa att använda i många år. Men hon sa att det var lika bra kvalité på den som på de andra sofforna de har........
    Den knakar även lite i hörnet (där de två delarna sitter ihop).

Ska väl knalla dit snart och se vad de säger.

• Nessii

Mio säljer förresten en spray som man sprayar på tyget till soffan som "isolerar" lite granna så om det är nån kräka eller någe spill som hamnar i soffan så lägger sig det mer som små "kulor" åp tyget o väldigt lätt att torka upp. Kan kanske vara bra att investera i en sån spray.

• Borboleta

Jag har den och är nöjd. Har haft den i några år och jag tycker inte att den är nedsutten. Ryggkuddarna vänder jag ibland och det funkar bra. Min är svart. Snygg tycker jag!

Svar på tråden soffan , MONZA, mio?