• Nov09

någon mer som är i v7?

Hej!

Väntar mitt första barn. Jätte spännande. Jag har inte märka så mycket skillnad.. Ingen illamåend, bara gaser i magen.. Berätta om dig hur du har det. Kul att kunna prata med folk som är gravida i samma veckor.

Kram

• Svar på tråden någon mer som är i v7?
  • Pingela

Är i v. 7 imorgon. Trött, hungrig och fryser. Min mage är väldigt svullen, särskilt på kvällen. Vi har bara berättat för några få ännu. -Pingela

• swala

Vi har också bara berättat för ett par vänner...inte våra föräldrar ännu. Låter kanske konstigt men vill liksom inte göra dem besvikna i onödan! Vill vänta till efter första UL om 2,5 vecka! Kommer väl att vara v 11-12 när vi berättar för dem, tror jag! Hur gör ni andra?

• Lindiz1

tror ja e i vecka sju.. trött, hungrig, frusen å ömma bröst. Har molvärk varje dag oxå. Annars så mår jag bra, lite illamående när jag e hungrig bara.

• Nosan83

Hej är oxå i vecka sju...väntar mitt andra barn. Väldigt ont i brösten, molande mensvärk varje dag ibland mer ont. Trött e jag konstant, mår småilla hela tiden, blir värre när jag jag e hungrig och det är jah hela tiden

Längtar också på att tiden ska rulla på lite mer.....vill se bebis på ette vul så man vet att det faktiskt är där. Känns så overkligt.

Grattis alla!!!

• Nov09

Hallo!

Min symptomer är inget.. Lever som vanligt men med en större lycka i hjärtan nu :) Går i veckan in i v9 .. Längtar och till första ul.. Hur har ni gjort som varit bjuden på fester, när folk undra varför dricker ej du? jag kör brukar jag säga men det blir lite konstig nu. Har ju alltid varit lite av den som gillar att festa.. men nu är det slut på det och det kan vara skönt med.. Grattis till er! Äntligen har vi plussat

• hannah8607

Jag väntar mitt första. Är i v10 (9+2) enligt mina egna räkningar. Ska till bm på inskrivning 6 april
    Jag mår illa vissa mornar och vissa kvällar. Jag är konstant hungrig. I fredags åt jag upp hela min kebabtallrik ! Har aldrig hänt i hela mitt liv, haha Men då var jag hungrig igen efter nån timme, hehe. Magen är svullen, brösten ömmar, gaser i magen.. Läpparna har blivit "narigare".. Men visst är det en underbar känsla att få en liten bäs ?

• Miracle09

Hej!
    Jag är nu i vecka 7 (6+5) Mitt illamående har blivit mycket värre nu. Imorse trordde jag att jag skulle kräkas hela vägen till jobbet. När jag kom fram åt jag en banan och det kändes lite bättre. Men det kommer i vågor och har en misstanke om att det kommer bli värre för varje morgon. :(
    Men håller med hannah8607 om att det är en underbar känsla att man ska få en liten bebis. :)
    Gäller och tänka på det positiva när man mår dåligt.

• pennyphu

#12 Vi har också berättat för några vänner men inte för våra syskon och föräldrar. Främst pga släktens stora förväntningar! Anledningen till att vi berättat för några vänner är främst för att några av dem röker inomhus och för att en vän skulle komma i helgen och vi skulle ut på krogen. De hade ändå fattat direkt att jag var gravid.

• pennyphu

Glömde bort att skriva att jag är i vecka 7 och det känns som illamåendet börjar smyga på lite hela tiden nu. Förut har jag främst mått illa om jag inte ätit på ett tag. Även tröttheten har kommit först nu. Imorse var jag så trött så trött att jag började gråta och inte hade en aning om hur jag skulle pallra mig till jobbet. Jag kom dit men hela dagen har varit som i en trött dimma.

• maja75

Ska på VUL i em (nervöst) och om allt ser bra ut planerar vi att berätta för mina föräldrar i påskhelgen när de kommer hit på besök, tror det blir v 9. Vi bor långt ifrån varandra och man vill ju gärna berätta personligen, inte via telefon. Berättade väldigt tidigt förra gången och vill egentligen vänta lite till nu men dessa yttre omständigheter får styra. Jag tycker generellt att man kan berätta precis när man själv vill och är redo för det, finns inga rätt och fel!

Svar på tråden någon mer som är i v7?