• LovelyLeona

Olika stora pupiller

Den senaste tiden, kanske sen en månad har jag upptäckt att mina pupiller är olika stora ibland. Inte hela tiden. Oftast på kvällarna men ibland på morgonen. Nån som har upplevt samma sak eller är expert på området? Har tillomed ringt vårdcentralen men dom sa att det inte var nånting att oroa sig för. Borde såklart lita på dom men tycker ändå att det är lite konstigt.. Man målar ju alltid upp dom värsta tänkbara scenarion. Nån som vet?

• Svar på tråden Olika stora pupiller
  • Spiro

Hm, konstigt att vc inte tycker att det är något att bry sig om? Tycker iaf att det ska kollas upp. Har du något synfel? Du kanske skulle gå till en optiker och kolla upp det hela?
    Värsta tänkbara är ju en stroke som kan ge olikstora pupiller men det tror jag inte är fallet hos dig då det verkar ha pågått ett tag.
    Jag jobbar som sjuksköterska förövrigt (på en strokeavdelning, därav min insnöning..)

• Prospero

Det borde väl kollas upp. En kompis upptäckte det på mig när jag var 17 år och jag blev rejält undersökt, bl a datortomografi av hjärnan. Det var inget fel och ingen hittade någon orsak, men det var bra att de kollade!

• LovelyLeona

Ja jag tycker med det var konstigt! Hon på Vc trodde inte det var nån fara eftersom jag inte har några andra symtom. Har brytningsfel och har faktiskt varit hos optikern också, där sa dom bara att vissa kan ha så. Om man haft det hela livet kan jagväl köpa att det inte är nån fara men det borde ju ligga nånting bakom det om det bara kommer en dag.. Hehe, nu känner jag mig lite hypokondrisk =)

• Spiro

Ok, men bra att optikern kollat det då. Då kanske det inte är någon fara då?

LovelyLeona skrev 2009-03-25 20:39:08 följande: