• Miffi

Hur ökar man chansen att få en flicka?

Jag har två helt underbara pojkar, men drömmen om en flicka lever kvar.
    Är det någon som har något tips som ökar chansen till att få en tjej?
    Nu är det väl sista barnet vi tänker att skaffa så då vill man ju försöka
    Klart att jag blir superglad för en kille också....

Mvh Pojkmamma

• Svar på tråden Hur ökar man chansen att få en flicka?
  • gumson

Jag drömmer oxå om en tjej, har redan en liten buskille. Självklart blir jag oxå glad över en kille till, men kan man öka oddsen för en tjej så varför inte... Enligt forskare ska man göra barn nu för att öka chansen till en tjej (http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article130531.ab)

Själv blev jag dock gravid i april 2007 och det blev en kille.... så jag testar tipsen nedan från http://www.blimamma.se/kan-man-valja-kon-pa-bebisen.html

Du ökar dina chanser att få en flicka genom att…

ni ser till att ha sex ett par dagar innan ägglossningen (detta eftersom “flickspermier” är segare än “pojkspermier” och har större chans att överleva fram till ägglossningen) mannen får orgasm innan kvinnan (se ovan) ni älskar ofta och på så sätt håller spermiehalten nere mannens utlösning kommer mindre djupt under samlaget ni slutar att ha oskyddat sex ett par tre dagar innan ägglossningen för att förhindra att “pojkspermier” får en fördel av sin snabbhet mannen håller pungen varm genom att bära tajta kalsonger och byxor (inte nödvändigtvis bra för fruktbarheten!) kvinnan tar initiativ till sex ni älskar på eftermiddagen har sex på dagar med jämnt datum du lägger en träslev under sängen och ett rosa band under kudden du dricker mycket mjölk och äter mejeriprodukter som ost och yoghurt, äter ris, pasta, vissa grönsaker, dricker mineralvatten, äter begränsade mängder kött och potatis, undviker salt och salt mat, vin och öl, färsk frukt, spenat, tomater, svamp, choklad, kaffe och té. Puh.

Gå gärna in på www.blimamma.se dom har massor med bra info och roliga fakta mm.

Jag har bim på måndag så jag hoppas att jag är gravid. Känner mig väldigt gravid med många symptom precis som med min första. Egentligen vill vi vänta till sommarn att bli gravida igen, men blir det nu så blir det nu.... "Bättre tidigt än aldrig"... Vi ska ju ändå ha barn igen snart enligt planerna.

Hoppas tipsen hjälper! LYCKA TILL!!! {#lang_emotions_laughing}

• Miffi

Jag har läst någon stanns att kvinnan ska ha lågt ph i slidan för då trivs flickspermierna. Och högt ph så trivs pojkspermierna.
    Någon som vet om detta stämmer?

Jag är så tacksam för alla svar

• telma64

jag har två flickor och den ena är född i mars och den anadra i aug
    men ett tips till er är att när killen kommer så låt han inte vara så långt inne i er, så blir det en tjej eller ha sex några dagar innan ÄL, lycka till på er

Hur får jag en pojk då nåågra tips ni som har det??

• Miffi

telma64 - Vi gjorde våra killar enligt följande: Sex ofta , helst nära äl (tror jag, visste inte riktigt när jag hade äl).

Ja nu är det bara att tajma in det hela och hoppas hoppas
    Har bim 2/4 så jag håller tummarna.

Någon som testat bidrottning gele? Vad är det bra för?

• rotis
    telma64 skrev 2009-03-28 12:29:04 följande:
    jag har två flickor och den ena är född i mars och den anadra i augmen ett tips till er är att när killen kommer så låt han inte vara så långt inne i er, så blir det en tjej eller ha sex några dagar innan ÄL, lycka till på er Hur får jag en pojk då nåågra tips ni som har det??
    jag har en kille och han gjordes i missonären (troligen väldigt nära äl). Min sambo "kom" tidigt och innan mig (har hört att det har betydelse, men vet ej). Lycka till med killverkstan!
  • rotis
    Miffi skrev 2009-03-28 05:41:01 följande:
    Jag har läst någon stanns att kvinnan ska ha lågt ph i slidan för då trivs flickspermierna. Och högt ph så trivs pojkspermierna.Någon som vet om detta stämmer?Jag är så tacksam för alla svar
    vet ej om det stämmer, men har hört/läst samma sak på diverse "planera barn"-sidor på nätet.
  • Miffi

Igår kom tant röd Så tråkigt, men men nu är det bara att pricka in. Jag har alltid haft oregelbunden mens men nu efter två barn verkar den vara regelbunden:-O
    Jag fattar inget men det kanske kan bli så vad vet jag?

• Klaraah

Det finns så många myter. Det enda som gäller är att ha sex minst tre dagar innan ägglossning, gärna fyra, ev fem dagar innan. Det beror på hur bråttom man har att bli gravid. Spermierna lever i 72 timmar (dvs 3 dygn) men i gynnsamma fall längre.
    Själv blev jag till två dagar efter mens.
    Tipset är att printa ut en ägglossningskalender, notera varje månad hur sekretet ser ut i slidan veckan innan ägglossning. Då lär man sig när det är 3-4 dagar innan. Sen är det bra att använda ägglossningstest sista dagen man har sex innan ägglossning så man är säker på att det inte skett någon stegring. Den sker ju 24-48 timmar innan.

• telma64
    rotis skrev 2009-03-30 08:36:09 följande:
    jag har en kille och han gjordes i missonären (troligen väldigt nära äl). Min sambo "kom" tidigt och innan mig (har hört att det har betydelse, men vet ej). Lycka till med killverkstan!
    mina flickor blev till med missionären, första en dag innan Äl och den andra en dag efter Äl, min sambo kom båda gångerna innan ajg hann komma så jag hoppas det går bättre tvärtom för mig.. lycka till med flickbebisarna nu
  • norenare

Enligt vad jag lärt mig så tål inte pojkspermier ett lågt ph värde. Vissa kvinnor är väldigt "sura" och får därmed lättast flickor.

Det finns mycket som påverkar surhetsgraden i slidan, flera av de saker ni nämt tex. kvinnans orgasm, kostvanor, var i slidan man mäter(lägre ph längst ut, därav teorin att mannen inte skall komma så djupt för att få flicka), samt tidpunkten i menscykeln.

Våra pojkar har blivit till 5 dagar innan äl, så den teorin litar inte jag på längre

Denna graviditet har vi provat sänka ph-värdet, samt vidtagit så många fertilitetssänkande åtgärder, att vi inte alls trodde att det skulle bli nåt... Men gravid blev jag, och allt ser bra ut, så nu är det väldigt spännande!

• Minatre3

Hur har ni sänkt pH och vilke feritlitetssänkande åtgärder har ni vidtagit? Lycka till!

• vildrosen 74

Hejsan

Kan ju bara gå på egen erfarenhet. Har två pojkar och två flickor. Sönerna är planerade men inte töserna. Efter första barnet(en flicka) ville jag så gärna ha en gosse. Lånade då en bok på bibblan som handlade just om det där att kunna påverka könet på sitt barn. Enligt den är det pojkspermier som bildas först i mannens pung, så har han inte haft sex på ett par dar så är det alltså ett öveskott på pojkspermier. Det stod oxå att pojkspermierna har kortare livslängd och simmar mycket fortare medan flickspermierna är sävligare och lever längre. Följaktligen kan man alltså av det räkna ut att om ett ägg ligger och väntar i äggledaren när spermierna kommer så blir det förmodligen en pojke eftersom dessa spermier når fram först, om däremot spermierna väntat i äggledaren i några dar så är chansen större att det är flest flickspermier. Provade enligt denna teori. Hade stenkoll på ägglossningen och minsann fick en kille. Tredje gången planerade vi ett sista barn, hade stenkoll på ägglossningen och visst, det blev en kille till! Men mina tjejer då? Ja, då höll jag inte reda på någon ägglossning alls! De kom helt oplanerade:)
    Förresten..kan tala om att jag idag plussat oxå!!! Och eftersom denna graviditet, om det inte blir mf, är mycket noga planerad så torde det blir en liten kille;)....Vare sig ni tror eller inte tror att det här stämmer, så förlorar ni inte på att prova...Lycka till:D

• norenare
    Minatre3 skrev 2009-03-31 15:52:43 följande:
    Hur har ni sänkt pH och vilke feritlitetssänkande åtgärder har ni vidtagit? Lycka till!
    Båda åt tranbärskapslar, drack inte kaffe. Hade inget sex nära ÄL, ingen orgasm för kvinnan :( varken före eller efter... Försökte "avbryta" så simmarna hamnade bara i öppningen. Tog dessutom ut så mycket som möjligt direkt efter.
    Sedan sprutade jag in "Lactal" från apoteket, som är pH sänkande och det står på att man inte skall använda om man försöker bli gravid.

Så ALDRIG trodde vi att jag skulle bli gravid... tydligen verkar vi vara väldigt kompatibla...

Tackar för lyckönskningarna!

Å Grattis Vildrosen 74, till plusset (lillkillen !!
  • p0ppaN

Nu blev jag nyfiken, hur har det gått för er? Blev det några flickor?

Mamma till ängeln Lilly 11.07.27 - 11.10.07 <3
  • jashrinah
    telma64 skrev 2009-03-28 12:29:04 följande:

jag har två flickor och den ena är född i mars och den anadra i aug
    men ett tips till er är att när killen kommer så låt han inte vara så långt inne i er, så blir det en tjej eller ha sex några dagar innan ÄL, lycka till på er

Hur får jag en pojk då nåågra tips ni som har det??

ha  otur ^^ xD nej men typ ... nä jag vet inte , ha otur. 
  • C87

Hej!

Jag har läst tipsen här på tråden om hur man ökar chansen att få en flicka och även hur man ökar chansen att få en pojke (antingen på denna tråden eller på någon annan tråd). Min lillasyster har barn och hon berättade att man inte kan påverka så att man får en flicka eller pojke. Det är den spermie som är snabbast som får befrukta ägget. Visst kan man önska sig en flicka eller en pojke. Mina föräldrar önskade sig 4 flickor och hade turen att få mina två äldre systrar, jag och min lillasyster. Med andra ord de fick 4 flickor. Önskningar kan gå i uppfyllelse, mer än så kan man inte göra.

• Bubblanhej

Hej!

Efter första pojken ville vi gärna ha en flicka. Jag läste därför på om allt möjligt som hade både vetenskapligt stöd och mindre vetenskapliga stöd.

Äta en liten frukost

Sex i missionären

Inte få orgasm

Ha sex 3 dagar innan äl. Sen inget mera sex förrän äl är över.

Valde bort att hålla mannens pung varm , tex ha sex efter en varm dusch eftersom det leder till försämrad spermakvalitet och innebär risker. Likaså att mannen ska leva ohälsosamt och dricka mycket läsk innebär också en försämrad spermakvalitet vilket ökar chansen för en tjej. Men vi tänkte att riskerna med det inte övervägde fördelarna.

Hur som helst fick vi en pojke till trots ovan nämnda punkter. Nästa gång vi bestämmer oss för att försöka ska jag nog prova vänta ytterligare några dagar innan äl med sex, kanske 5 dagar.

Svar på tråden Hur ökar man chansen att få en flicka?