• vildrosen 74

Hur ökar man chansen att få en flicka?

Hejsan

Kan ju bara gå på egen erfarenhet. Har två pojkar och två flickor. Sönerna är planerade men inte töserna. Efter första barnet(en flicka) ville jag så gärna ha en gosse. Lånade då en bok på bibblan som handlade just om det där att kunna påverka könet på sitt barn. Enligt den är det pojkspermier som bildas först i mannens pung, så har han inte haft sex på ett par dar så är det alltså ett öveskott på pojkspermier. Det stod oxå att pojkspermierna har kortare livslängd och simmar mycket fortare medan flickspermierna är sävligare och lever längre. Följaktligen kan man alltså av det räkna ut att om ett ägg ligger och väntar i äggledaren när spermierna kommer så blir det förmodligen en pojke eftersom dessa spermier når fram först, om däremot spermierna väntat i äggledaren i några dar så är chansen större att det är flest flickspermier. Provade enligt denna teori. Hade stenkoll på ägglossningen och minsann fick en kille. Tredje gången planerade vi ett sista barn, hade stenkoll på ägglossningen och visst, det blev en kille till! Men mina tjejer då? Ja, då höll jag inte reda på någon ägglossning alls! De kom helt oplanerade:)
    Förresten..kan tala om att jag idag plussat oxå!!! Och eftersom denna graviditet, om det inte blir mf, är mycket noga planerad så torde det blir en liten kille;)....Vare sig ni tror eller inte tror att det här stämmer, så förlorar ni inte på att prova...Lycka till:D

Svar på tråden Hur ökar man chansen att få en flicka?