• Fannsan

Kvällsmat till 1-åring

Vad ger ni eran 1-åring för mat på kvällen.. Gröt, lagad mat eller annat?

Tar gärna emot tips på bra mellanmål också :)

• Svar på tråden Kvällsmat till 1-åring
  • Duckan74

Middag dvs lagad mat och sen välling innan läggdags.

• sonen08

han får middag runt 17 tiden sen välling i sängen när han ska sova.

• sonen08

mellis kan du ju ge allt möjligt. makor, banan, yoghurt. gröt, fil. våran son går på dagis så han får ju de som serveras där. men helgerna får han något av de ja skrev. eller annan frukt.

• srce

Min dotter får middag kl 17.30 och då är det lagad mat samma som vi men sen innan hon ska gå och lägga sig får hon välling om hon vill. Äter hon bra med mat vid 17.30 så vill hon ibland inte ha välling.
    Bra mellanmål: plättar, äggröra, yogurth med frukt, gröt, smörgåsar med diverse pålägg + mjölk att dricka till, banan....

• srce

absolut att hon får två lagade måltider om dagen.
    Hur äter ditt barn?

• Duckan74

Ja, absolut. Det är väl högst normalt att ge de två lagade mål om dagen?
    Frukost, lunch, mellis, middag och kvällsmål. Så har Siris dagar sett ut sen hon var halvåret gammal och nu är hon 2 år.

• LillaÄrtan

Nu är min tjej 1,5 år men de kanske inte spelar någon större roll?

Hon äter välling på morgonen, kring 06 o somnar därefter om till ca 08.00 i vanliga fall.
    sen äter hon en liten macka & tex yoggi till frukost sen dagis. Lunch serveras där 11.30.
    Hämtar dem 14.00 o då ger jag mellis hemma, tex frukt, skorpor o mjölk eller lik. Sen middag 17-tiden lagad mat o sen kvällsvälling 19.00 då hon somnar...

♥ Julie 0512 & Klara 0710 ♥
  • sonen08

man ska ju ge dom 2 lagade mål om dagen fick vi rådet av bvc när han var runt 6 månader.

Svar på tråden Kvällsmat till 1-åring