• Fannsan

Kvällsmat till 1-åring

Vad ger ni eran 1-åring för mat på kvällen.. Gröt, lagad mat eller annat?

Tar gärna emot tips på bra mellanmål också :)

• Svar på tråden Kvällsmat till 1-åring
  • Fannsan
    luzorsus skrev 2009-03-26 10:42:39 följande:
    lagad mat......det ni äter...kanske lite mindre kryddat? eller burkmat...
    Jag å sambon brukar inte äta vanlig lagad mat (typ husmanskost) på kvällarna...
    Tycker det är så svårt att variera sig om resten av familjen inte äter allt..
  • Fannsan
    sonen08 skrev 2009-03-26 10:48:35 följande:
    men om ni inte äter vanlig mat. ge henne burkmat då? så hon får i sig maten åtminstånde. eller ställ dig å laga mat o frys in så är de bara värma i micron. så gör vi. vi äter inte alltid vanlig mat men har i frysen till han eller så får han brukmat ibland. brukar göra storkok sen frysa ner sen bara tillaga pastan eller potatisen som ska vara till. går rätt snabbt
    Jag önskar hon åt burkmat:/ Hon är väldigt kräsen just nu och det som går bäst att äta är gröt.. Men vi ska börja ge henne mer annan mat så fort hon börjar äta "som vanligt" igen.
  • Fannsan
    srce skrev 2009-03-26 10:54:58 följande:
    Men om ni ger henne lagadmat vid 17.00 och testar er fram med lagad mat här så har ni fortfarande gröt ni kan ge innan hon ska gå och lägga isg. Så gör vi med vår dotter som inte är heller så förtjust i mat, men nån gång måste de ju börja äta vanlig mat också. Hon kommer inte vara lättare att ha göra med när hon blir äldre utan det blir bara svårare och svårare och hon kommer vara mer kräsen, det är vad jag har upptäckt med min dotter.
    Hon äter ALLTID lagad mat till lunch, även om det krånglar..
Svar på tråden Kvällsmat till 1-åring