Killar!! Är det vanligt att runka med..
Det där låter som en minst sagt krystad förklaring. Han är säkert varit otrogen, om du frågar mig.
Det där låter som en minst sagt krystad förklaring. Han är säkert varit otrogen, om du frågar mig.
OK: Sherlock Holmes anmäler sig
Om du frågar honom om han varit otrogen kommer han med MYCKET stor sannolikhet att svara Nej. Alltså påbörjas operation måste-själv-ta-reda-på-hur-det-ligger-till: Kolla mobil, mail, beställa specificerad telefonräkning (både på det fasta och mobila abbonemanget). Är han så klantig att han tagit kondomer hemma och inte skött det snyggare, så har han säkert lämnat andra spår efter sig också. Har hans sexlust till dig försvagats eller på annat sätt förändrats den senaste tiden?
Har aldrig fattat varför det skall vara sånt himla hemlighetsmakeri kring det här med mail och mobil. Har man inget att dölja, så gör det väl inget att man läser varandras sms osv. Dessutom verkar det som att TS just i nuläget inte har någon större tilltro till sin kille (hon misstänker ju trotts allt att han kanske är otrogen), så då får hon väl ta reda på fakta själv. Han lär ju knappast berätta självmant.
Inlägg nr 23: Om man begär en specificerad räkning från mobiloperatören så står varenda utgående samtal och SMS, till vilket nr det är och t.o.m. klockslag. Det kan ju vara så i och för sig att den som är otrogen sträcker sig en nivå längre och införskaffar en kontantkortsmobil så helt säker kan man ju inte vara alltså, men det ger ju en indikation. Dessutom är det så (i alla fall i min mobil) att även om man kan radera SMS så går det inte att radera listan till de 30 senaste numren som man SMS:at.
Att sopa igen spåren efter sig är inte så lätt som man kan tro.
Anonym nr 27: Nej, om inte TS står på abbonnemanget så kan hon inte heller begära ut en specad räkning, men hon kan be sin kille begära det (om han står på abbonnemanget). Om han vägrar göra det, så tja då har han väl nåt att dölja.
Anonym nr 28: jag skulle reagera om min partner har för vana att kolla min mobil och mail var och varannan dag "bara för att". Då hade jag ju misstänkt att han har problem med tilliten och eventuellt känt mig kränkt. Så långt har du rätt. Men att man kollar varandras mobil (säg t ex att det plingar till i min makes mobil när han inte är hemma, då kollar jag, det vet han om och har inga problem med. Det kan ju vara något väldigt viktigt/akut) lite då och då om t ex partnern inte är hemma, det är väl inte hela världen?!
Om man har en så stark personlig integritet att man måste ha hemliga kontakter som man umgås med, att man så att säga inte släpper sin partner inpå livet, så är väl frågan om man är redo för ett förhållande ö.h.t.
PetterL: du skriver "Min partner behöver inte veta allt om alla kontakter jag har med olika människor. " samt "För det tredje, bara för att jag inte vill att min partner läser mina mail innebär det inte att jag har hemliga kontakter med folk". Ganska motsägelsefulla kommentarer från en och samma person, tycker jag.
För att återgå till TS så är det väl det som är hela grejen, nämligen att hon inte litar på sin kille. Så för att stilla sin oro så får hon väl kolla upp fakta själv. Att sitta passiv och vänta på att han skall "erkänna" (om han nu är skyldig) är väl knappast att rekommendera. Typ "oj, älskling, jag glömde berätta att jag var otrogen i förrgår!". Tror inte han tar på sig det självmordsuppdraget, om man säger så...
Det är ju inte heller som så att TS bara har tagit det här ur luften, man behöver väl inte vara speciellt svartsjuk lagd för att misstänka att det ligger en hund begraven i det här fallet.