Anonym skrev 2009-03-26 12:57:26 följande:
Till John77 vill jag bara säga att ifall du är så paranoid ang din telefon och mail så tycker jag inte att du ska ha ngt förhållande alls. Jag och min kille är helt öppna med mail och telefon och han kan till och med kolla min mail ibland för att jag inte hinner. Det verkar ju som om du har ngt fuffens på gång om du är så rädd för att ngn ska se din mail eller mobil. Det kallar jag inte för ett bra förhållande!
Är inte det minsta paranoid över vare sig mail eller mobil, frågar tjejen så får hon både pinkod till mobilen och lösen till mailen, har inga som helst hemligheter för henne och det vet hon.
MEN, skulle hon utan att fråga börja snoka, så innebär det att hon inte litar på mig, och då är förhållandet kört redan. Det handlar om ömsesidig respekt och tillit. Hon vet att jag inte gör något, så hon har ingen anledning att snoka. Hade hon tvivlat så vet jag att hon helt enkelt frågat mig. Det är DET som menas med respekt och tillit.
Du må ifrågasätta mitt förhållande om du vill, det skiter jag heligt i, jag vet att vare sig jag eller min tjej har någon anledning att göra det, så ingen av oss har något behov av att snoka.
Lever ni verkligen i förhållanden där ni måste ha koll på er partners mail och mobil för att känna er trygga? Stackars jävlar...