• llinaa

Källare eller ovanvåning

Källare eller ovanvåning? vad hade ni valt om ni var tvungna att välja

• Svar på tråden Källare eller ovanvåning
  • hic sunt leones

Övervåning, källare har SPINDLAR. Men då måste jag sova på övervåningen annars hör jag spökena där istället. Nojjig? Jag? Nää bara lite paranoid.

• mim

Helst både och, men annars källare..

• Nynne

Övervåning. Vi har tre våningar i vårt hus plus kall källare, man blir väldigt bortskämd med stora ytor :D

• HELENAÅMICKE

Övervåning..tror inte att det är lika mycket jobb med det som en källare är.. med drenering mm

• Butterscotch

Övervåning, definitivt. Källare är ofta ganska råa och kalla, och dessutom är risken för problem (t ex fuktskador) större med källare än med övervåning.

• Butterscotch

Tillägg: ljusinsläpp i källare är ofta begränsat.

Men en fördel skulle kunna vara att ytan i en källare ofta räknas som biyta och inte boyta, och då brukar priset på fastigheten vara lite lägre.

• Liddi

ovanvåning. Vi har källare och jag HATAR den

• Pappa G

Källare utan tvekan.
    Stor yta som kan byggas till låg kostnad.

• SABL

Hm, som det ser ut nu så har vi källare och bottenvåning samt en oinredd övervåning. Jag älskar källaren för att den är praktisk. Tvättstuga, förvaring och pannrum. Men jag skulle gärna se att övervåningen blev klar för att få mer boendeyta :)

• Joonas

Inget av det! Källare är riskkonstruktioner och övervåningar är förskräckliga. De brukar av någon anledning inte bli lika högt prioriterade som bottenvåningar vad gäller planlösning och inredning. Jag vill ha ett stort hus i ett plan! Möjligtvis suterräng?

Svar på tråden Källare eller ovanvåning