• LillaGodingen

pop vindfleecejacka...vad tycker du om den?

Funderarpå att köpa en vindfleecejacka ¨på polarn & pyret till min 1åring.... ni som har den...vad tycker ni omden? är den ett bra köp och värd pengarna? kostar 395 kr...

...hur är den i storlekarna?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 20:16
    kan ni tipsa om det finns någon annan affär där man kan köpa bra fleecejackor?

• Svar på tråden pop vindfleecejacka...vad tycker du om den?
  • hic sunt leones

Jag har en i strl 68. Pop's kläder brukar vara stora i storleken, den här upplevde jag som tight fit men med väldigt långa ärmar. Men det kanske är sonen som har korta armar?? Lite stel är den med, men det beror ju på windstoppern som är lite gummiaktig... trodde det skulle vara mjukt på insidan som overallen jag. Helt ärligt tycker jag deras kläder är hemskt dyra, själv köper jag på Tradera för ca halva priset. De växer ur så fort att kläderna inte är slitna, särskilt inte kvalitet som Pop.

• cosinus

Jag tycker de är väldigt bra och de används flitigt under somrarna. Nu har jag redan sen äldre barn men hade jag köpt ny till min ettåring hade jag provat någon av de billigare kedjornas just för att de är i dyraste laget.

• Catti41

Tycker den är väldigt bra. Min grabb har växt ur sin i stl 80 så nu tänker jag köpa en ny i stl 92 så kan han ha den hela vägen i höst sen (med en tjockare tröja under vid behov).
    Men jag köper den begagnad så klart. :)

• AW76

Min 1-åring får ärva av sin storebror Till honom köpte jag mycket PO.P. Men nu med två barn så känner jag att PO.P är väldigt dyra (och sååå bra kvalitet är de faktiskt inte! En del plagg har gått sönder för oss, bl.a dragkedja i en jacka och resår i ett par långkallingar)

Det jag ville ha sagt är att de kläder som jag köper nya till min 1-åring blir inte Po.p. (Inte till storebror heller för den delen) Jag har totalt fastnat för Lindex som jag tycker har jättebra och fina kläder - typ hälften så billiga som PO.P och likvärdig eller t.o.m bättre kvalitet!

• AW76

Hälften så dyra kanske det ska vara. Ja ja, ni fattar: Lindex är billigare!

• Thaleia

Jag gillar dom väldigt mycket och har sådana till mina barn och till mig själv!

• AW76

Om vi ska tala specifikt om windstoppern så har jag varit nöjd med den. Men i år blev det ändå Lindex windstopper till sonen, så får vi se hur den är. Skaljackor och vinterkläder som jag har haft från båda märkena så är Lindex helt likvärdiga PO.P (fast billigare) och det var i PO.Ps skaljacka som dragkedjan gick sönder så..

Svar på tråden pop vindfleecejacka...vad tycker du om den?