• Shorona

Hur ofta äter ni efterrätt?

Vi äter efterrätt väldigt sällan. Är ingen efterrättsmänniska helt enkelt.

Hur är det hos er?

Det är vi som är familjen G(-illerström)!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta äter ni efterrätt?
  • Hallonröd

Väldigt sällan vi har efterrätt här...mest om vi har gäster. Men ibland kan barnen och jag få för oss att äta efterätt på helgen...men som sagt det är inte ofta.

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • annzah

Sällan - nästan bara om jag är ute och äter, så jag körde på ett par ggr i månaden.

• Miss Daisy

Bara om vi har gäster men knappt ens då. Jag lägger hellre kalorierna på riktig mat.

• sabinaochErik
    humma skrev 2009-03-27 10:32:35 följande:
    Ett par gånger i veckan, framför allt efter soppa och vegetarisk måltid (vi är inte vegetarianer men försöker äta vegetariskt en-två ggr i veckan)!
    varför är det så många som gör ett ! efter en mening?
  • Marma

någar gånger i veckan, mormor mycket för efterrätt oxå... men oftast e det fruktsallad eller liknade till 90% ibland nån kaka/godis men då på nån helg

• Stargirl

Sällan, mest bara när vi har middagsgäster. Inte när bara familjen är hemma. Ingen orkar efterrätt efter måltiden. Vi fyller magarna med mat.

sabinaochErik skrev 2009-03-27 15:46:47 följande:
    Kanske för att det är otroligt miljövänligt att inte äta kött eller så kanske för att en vegetarsik måltid är väldigt billigt (oftast).
    En grönsaks soppa med bröd kostar bara ett par kronor för en hel måltid.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • cicci85

nästan varje helg... Jag älskar att baka och jag har begränsat mig till att jag bara får det på helgerna Olika kladdkakor är min favorit
    Men idag ska vi äta varma hallon och vaniljglass

• bambigirl

Oftast på lördagar iaf, är uppvuxen med efterrätt på helgerna och tycker att det är mysigt att sitta lite längre och äta då.

• Mammassaga

Jag är uppvuxen i en familj där vi minst en gång i veckan åt mat hos mormor och hon hade alltid efterrätt och det hänger kvar. Vi har efterrätt minst 1 gång i veckan.

Precis som det fortfarande hänger kvar att man har något fikabröd till fikat, annars är det inte fika:)

• Hannah76

Ett par gånger i veckan, oftast fruktsallad men ibland nåt annat (som de får turas om att välja).

• Mamsingen

Det blir väl ett par gånger i månaden, på lördagen isåfall.

• Anna Paulita

Hemma hos oss blir det typ bara om det är ngt speciellt, ngn födelsedag, jul, påsk eller någon annan högtid.

Skulle tippa på max 1 gång per månad i snitt.

• Anna Paulita
    Zimlis skrev 2009-03-27 14:35:51 följande:
    Lite kul att jag snubbla över denna omröstningen just nu Vi äter nämligen efterrätt ganska så sällan, men nu har vi precis vart och hälsat på släkt under ett par dagar.. så iförrgår vart det efterrätt och igår vart det efterrätt inte bara en utan två ggr Så just nu ligger efterrättskontot på plus Röstade sällan - för det är det normala
    Min svärmor kör också med dubbla efterrätter, typ något direkt efter maten, typ glass eller paj eller vad det kan vara och så kaka till kaffet. Fö rmig är det heeeelt obegripligt!
  • Bam

Sällan.

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • LindaJohansson81
    sabinaochErik skrev 2009-03-27 15:46:47 följande:
    Varför är det så många som inte börjar en mening med stor bokstav??

Vi äter efterrätt på söndagarna.
  • Zimlis
    Anna Paulita skrev 2009-03-29 13:23:50 följande:
    Min svärmor kör också med dubbla efterrätter, typ något direkt efter maten, typ glass eller paj eller vad det kan vara och så kaka till kaffet. Fö rmig är det heeeelt obegripligt!
    Ja vi va hos svärmor på dagen och där blev det glass till efterrätt, sen va vi hos mina föräldrar på kvällen och där blev det äppelpaj med vaniljsås
    Klia en hund och du har funnit en fast anställning.
Svar på tråden Hur ofta äter ni efterrätt?