Inlägg från: Anonym (C) |Visa alla inlägg
  • Anonym (C)

Ersättning för ärr?

Hm jag har ett ärr på halsen ca 5 cm efter en operation. Ärret har blivit "tjockt" och det syns fortfarande väldigt bra (tur att man har långt hår). Denna operation skedde för ca 20 år sedan. Känns väldigt dumt att fråga men är det försent att göra en anmälan?
    Kan man få ut pengar för ärr så som vissa har beskrivit och vilka summor sen... då vaknade min nyfikenhet.

• Anonym (C)

Njae jag har inte anmält skadan eftersom jag fick mitt ärr efter en operation. Men eftersom jag var på sjukhuset och därifrån är ju allt dokumenterat eftersom det togs prover ifrån det som togs bort.
    Har inte heller anmält det till försäkringsbolaget heller då jag faktiskt inte vetat om detta.

• Anonym (C)
    Anonym skrev 2009-03-27 11:58:35 följande:
    Anonym (C) skrev 2009-03-27 11:47:46 följande: Fast det är ju lite olika beroende på om ärret har uppkommit vid ett olycksfall eller en planerad operation. Ersättningen får man ju oftast (alltid?) från sin olycksfallsförsäkring. Tror inte du kan få ut ersättning för ärr efter planerad operation.
    Jamen då så då var saken utredd. Det var en planerad operation inget olycksfall.
    Tack för alla som svarat =)
  • Anonym (C)

O_o jag får lov att kolla upp med mitt försäkringsbolag ändå....

Svar på tråden Ersättning för ärr?