Inlägg från: Anonym (Leos mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Leos mamma)

Ersättning för ärr?

Snen på 3 år blev biten i ansiktet av vår hund för 18 månader sedan, och nu har han två ärr kvar.
    Ett i pannan och ett vid ögonvrån. De är inte jättestora, men iaf 2 cm långa och syns ganska bra.
    Nån som vet om det går att få ersättning för dem, och hur mycket sonen isåfall kan få?
    Vi har Trygghansas bästa barnförsäkring, och en försäkring via Kommunal i Folksam.

Tack på förhand.

• Svar på tråden Ersättning för ärr?
  • Anonym (Leos mamma)
    Anonym (C) skrev 2009-03-27 12:06:14 följande:
    Jamen då så då var saken utredd. Det var en planerad operation inget olycksfall.Tack för alla som svarat =)
    Jo, man kan visst få ersättning för ärr vid en planerad operation. Jag är bärare av en gen för ärftlig bröstcancer, och har blivit rekommenderad att göra en operation i förebyggande syfte. Alltså ta bort brösten för att minska risken att få bröstcancer. Den operationen ska jag göra sent i höst,och det kommer samtidigt att göras en rekonstruktion där man tar fett och hud från magen för att bygga upp brösten igen.  Jag kommer att få ett stort  ärr från sida till sida över magen, göra en navelrekonstruktion, bygga nya bröst och fixa nya bröstvårtor. Enligt mitt försäkringsbolag s får jag ersättning för sjukhusvistelsen och för alla ärr jag kommer att få då.
  • Anonym (Leos mamma)

*puffar lite om det är någon mer som vet*

• Anonym (Leos mamma)

*puffar lite om det är någon mer som vet*

• Anonym (Leos mamma)
    norgesessan skrev 2009-03-27 21:29:16 följande:
    Hade du anmält skadan til Trygg Hansa? KOntaktade du Trygg Hansa idag?
    Ja, jag ringde TH och anmälde idag, och det verkade som att han skulle kunna få ersättning därifrån.
    Anmälde till Folksam också, men där måste det ha gått minst två år sedan olyckstillfället så där ska vi återkomma i höst.
    Funderar på hur mycket ett ärr är värt?
Svar på tråden Ersättning för ärr?